ejiec++ Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 skal lage den berømte :-) kvikklunsjkaka i dag, siden vår datter skal døpes i morgen. I alle oppskriftene jeg finner står det ikke i dl eller gram, men i antall kopper... 2 kopper sukker osv. I mitt skap har koppene forskjellig str. Skal jeg da bruke de minste keffekoppene eller et krus som rommer ca 150 m...? Hilsen ei som ikke baker så ofte... :-)
A4 Husmor.... Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Jeg ville tatt en midt i mellom str. Husk å bruk samme type kopp til alt
3b@rnsmor-30* Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 det kommer jo an på hvor stor kake du vil ha. så lenge du bruker samme kopp hele tida vil jo kaka bli riktig uansett.. tror kanskje jeg ville brukt kruset, men ikke fylt det helt fult..
Fisk med CV Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Når jeg baker den pleier jeg bruke krus som rommer litt under 2 dl. Da blir det en passelig stor skuffkake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå