*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Noen vil kanskje si at det er uetisk å ta sånne kromosomtester, men men... Ville sagt det selv for fire-fem år siden... Etter en dødfødsel som skyltes alvorlig kromosomfeil tar jeg ikke sjansen igjen.... Så med snuppa måtte vi på en times samtale på Ullevål om etikk før Riksen gjennomførte testene og sendte de til DK for analyse.. Denne gangen slapp vi heldigvis samtalen først og kunne gå rett på! Skjønner at noen mener det er HELT feil og at det er å velge bort de "svake", men for meg handler det om å overleve et svangerskap....Jeg snakker ikke om å velge bort barn med downs eller andre sykdommer man kan leve fint med, men de sykdommene som er uforenelige med liv utenfor livmor.... Men så langt viser testene flotte svar så jeg er super glad:) Vet egentlig ikke hvor jeg vil med dette innlegget. Men ser at en på sia får mye beskyldninger for å ønske en slik test. Nå vet jeg ikke hvorfor hun vil, men noen har sine grunner. I mitt tilfelle er det Riksen som mener det er det rette!!
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Når du har vært igjenom en dødfødsel, så syns jeg at du har "lov" til å ta kromosontest, å miste et barn må være helt forferdelig!! Skjønner godt at du ikke har lyst til å gå igjennom enda en dødfødsel.
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Synes folk må få velge selv jeg. Faktisk så er det ingen som har noe med å blande seg med noe så privat. Gratulerer med gode prøveresultater, og ønsker deg lykke til:-)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Men så flott at prøvene ser bra ut!! Jeg syns også folk må få velge sånn selv, man vet bare selv hva som er det riktige for hver enkelt. Lykke til.
tudeluuu Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Gratulerer så mye med gode testresultater!! Håper at det viser seg å fortsatt være positivt, og at du bærer fram et friskt barn! Kan jeg spørre deg hva slags kromosomfeil dette dreier seg om? og om det ble oppdaget under graviditeten første gang? Jeg er bare vettskremt på tanken at sånnt faktisk skjer, og at barnet vokser inni, når det ikke kan leve utenfor! Respekterer deg hvis du ikke føler for å svare på dette, men er takknemlig hvis du vil... =) klem
noralill Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 Flott at noen virkelig står frem og sier de vil teste. Er et tabutema som man ikke skal være positiv til - og vasnkelig for mange. Stå på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå