LillyJet Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Noen som er plaget med astma og ellergi her, og som vet noe om medisinering under svangerskap og hvilke tilrettelegging eventuelt det kan bli under fødsel (anfall og slikt)? Jeg går på singulaire, seretide, aerus og til tider kenacort (sprøyter) Er en prøver, men usikker på hvordan jeg skal gå sommeren i møte om en liten spire fester seg.
LoveInMyTummy Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Hei! Jeg har asma og har brukt symbicort som vanlig i hele svangerskapet. Du må nesten høre med lege når du blir gravid, men tror at alle anbefaler å bruke asmamedisin som vanlig.
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Nei ikke alle anbefaler at man går på de vanlige medisinene...spørs hvem du går til, fastlege eller lungespesialist. Fastlegen min ville at jeg skulle stoppe med symbicort umiddelbart etter at jeg ble gravid, mens lungespesialisten ville at jeg skulle fortsette som før. Valgte å fortsette med symbicort, men i litt redusert dose. Før tok jeg 3 doser 2-3 ganger daglig, nå tar jeg 2 doser 2 ganger om dagen og bricanyl ved behov. Ang. fødsel så har jeg tenkt tanken at det lett kan skje at man får anfall, men da er man jo på sykehus, så da skulle det vel gå greit;) Ta kontakt med legen din du;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå