Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Noen som er plaget med astma og ellergi her, og som vet noe om medisinering under svangerskap og hvilke tilrettelegging eventuelt det kan bli under fødsel (anfall og slikt)? Jeg går på singulaire, seretide, aerus og til tider kenacort (sprøyter) Er en prøver, men usikker på hvordan jeg skal gå sommeren i møte om en liten spire fester seg.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Vet at de anbefaler å kutte ut aerius under prøving og graviditet. Jeg fikk iallefall beskjed om at de eneste allergitablettene som ble anbefalt var polaramin.... Lykke til!
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Nå er ikke jeg så sikker på hvilke medisiner du ikke kan bruke, det må du nesten spørre legen din om... Men jeg har brukt seretide og ventoline i svangerskap, disse skal vist være trygge, bricanyl skal også være trygt... Det som er viktig i ett svangerskap når man har astma er at man er nøye med å ta medisinene, pga at om du får lite oksygen, så får babyen lite også. Det er jo også ønskelig å holde astmaen så stabil som mulig... Hva slags tilrettelegging det kan bli i forhold til fødsel vet jeg ikke, ved mine fødsler har det ikke vært noe spesielt, men min astma er heller ikke av den "alvorlige" typen, jeg er ikke plaget med anfall. Om jeg tetner til så har jeg bare brukt ventoline. Angående allergi-medisiner kan jeg ikke hjelpe, det enste jeg vet om det er at adrenalin-sprøter er trygt å bruke. (har slike selv pga kraftig allergi for veps, og fikk beskjed at adrenalin produserer kroppen selv så det er trygt å bruke) Tror det klokeste du kan gjøre er å kontakte legen din og høre med ham, evnt få tilrettelagt medisineringen allerede nå i og med at dere prøver å få en liten en. ;-)
anneli84 Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 hei:) jeg har astma og allergi. var og måtte få ny bricanyl forrige uke, men legen var ikke veldig ivrig etter i gi meg det. fikk beskjed om bare å bruke den når det var absolutt nødvendig. allergi tabl har jeg ikke hatt tid til å spørre etter enda, selv om jeg er potte tett og nesa renner... usj..
Løvinna79 Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Er kjempeallergisk mot bjørk og har gått på Polaramin. Den er det rød trekant på og jeg har vært helt zombie! Har av den grunn vært 100% sykemeldt de første tre ukene og 50 % sykmeldt de siste 2 ukene etter at jeg sluttet med Polaraminen. Det er nok veldig individuelt hvor trøtt man blir av den, men jeg hadde i alle fall ikke sjangs til å jobbe. Sov fra 23-09, leverte førstemann i barnhagen og sov fra ca 11-15 igjen. Og sovnet med et knips hver gang:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå