Gå til innhold

Hvordan kjenner man livmorhalsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og om den er moden eller ikke? Jeg kjenner egentlig bare "skjede" der inne... Kommer jeg ikke godt nok til? Ligger den helt innerst. Mange idiotspørsmål nå, men jeg har ingen snøring på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm d lurer jeg å på

Skrevet

Den ligger helt innerst..

kan ikke tro det er så bra å drive oppi der noe særlig..

Skrevet

har aldri prøvd å kjenne etter selv jeg da...

dessuten er den ganske tilbaketrukket under graviditeten, for å beskytte/lukke best mulig

derfor kan det vere vanskelig for jm å nå den, når hun den lett, er den gjerne begynnt å modnes

men samtidig vil jeg bare si at det er vel heller ikke så lurt å grafse å leite etter den-- og dessuten så vil du jo ikke kunne vite helt hva du skal kjenne etter likevel (om det var for å sjekke om du er moden?)

siden det har vert så mye snakk om modning ...?

for selv om vi har beskrivelsene for hvordan en moden limortapp kjennes ut, så har vi (de av oss som ikke er jm osv) jo ikke erfaring nok til å bedømme hva vi egentlig kjenner

så det vil jo bli litt nytteløst å streve med det der, samgt gjerne rissikofyllt? (vi tåler jo å ha sex da, så såååå farlig kan det gjerne ikke vere men... ???)

Skrevet

Jeg har alltid kjent den ganske godt... eller livmorstappen da... den er oppe i skjeden som en, ja, en liten "tapp".

Skrevet

Den trekker seg langt opp når man går gravid ja.. så man må kjenne ekstra langt inn.

Jeg får ikke tak i min for å si det sånn.....

Skrevet

Når trekker den seg langt opp?

Skrevet

jordmoren min sa at de brukte flere måneder på å lære seg rett teknikk for å kjenne på livmorhalsen og evt åpning. Hun sa at det var ikke noe poeng i å prøve selv for det krever trening. Det er veldig langt opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...