Gå til innhold

Vaakner altfor tidlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille tuppa vaakner halv fem/fem hver morgen. Vi orker ikke mer. Hun er sur og grinete, for hun er fortsatt trott. Men likevel.... hun skriker og skriker. Har forsokt aa la henne skrike, uten hell. hun SKAL opp saa tidlig. Haaper noen har gode raad og tips, vi er desperate!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være lyset som gjør at hun ikke får sove mer?

I fjor sommer hengte jeg et tjukt teppe over sommergardinene for at gutten min skulle sove lengre, han begynte også å våkne halv fem..

I år har vi tjukke gardiner som ikke slipper til lys, nå sover han til syv - halv åtte..

Hun er ikke sulten eller tørst?

Er bleien veldig full? Jeg måtte en lang periode skifte bleie på min når jeg la meg, ellers ville han våkne midt på natten eller tidlig på morgenen fordi bleien var så tung at det var ubehagelig for ham.

Kommer ikke så mye mer - håper dere finner noe som hjelper :)

Ps, tror ikke det nytter å la henne skrike mer i alle fall :)

Skrevet

Hadde det akkurat likt dere for en måneds tid siden. Vi fikk råd om å skyve formiddags-hvilen frem (hun sovnet ofte i 8-9 tiden igjen), og at det beste var om barnet sov mellom 11 og 14. De sa også at barn burde ikke legge seg etter kl 19,for da ble de ofte overtrøtte,og bare verre å få i seng (vi måtte skyve det til 19.30 da,vesla trenger ikke så mye søvn om natta). Vi brukte også skrikemetoden light på henne i ett par dager,sutret i 10-15 minutt så sovnet hun (om kvelden). Og nå sover hun ca 19.30 - 06.00 (noen ganger helt til 7 :-D), og har en hvil ca 10.30 - 13.30. Og ja,det er herlig å kune sove litt "frempå". En blir så utslitt av å stå opp så tidlig,og bare klokka bikker 6,så er en mye mer opplagt :-)

Lykke til da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...