Gå til innhold

Hvordan vet man at man er moden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriv gjerne detaljert!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at jeg er moden fordi legen har undersøkt...

Når man er moden blir livmorhalsen myk, og etter hvert kortere og kortere før den trekker seg helt tilbake og begynner å åpne seg...

Skrevet

sjekker de det om man spør?

Skrevet

ja noen sjekker om du spør sånn som jeg har forstått det (og noen kjipinger gjør det ikke)

mormunnen min har åpnet seg ganske mye selv om den ikke er helt avflatet enda

den har forkortet seg endel, men jeg forsto på jm at den flater seg ikke helt ut (blir utslettet) før man er i faktisk fødsel

dette er hva jm har skrevet på helsekortet mitt etter vaginal undersøkelse:

forrige torsdag:

mormunn nåes lett, myk, cervix (livmortappen) ikkje avflatet, åpen 2 fingrer, hodet festa

nå på torsdag (igår, en uke etter forrige undersøkelse):

mm (mormunn) åpen 3cm indre, 2cm ytre, mykt, cervix 1-1.5 cm (dvs den har begynt å forkorte seg) hodet festet

etter undersøkelsen igår, har jeg hatt blodig slim - tipper det er proppen/tegningsblødning--- det er også et solid modningstegn

ellers er "vonde tak" mensen smerter varer relativt kort også et slags modningstegn, samt disse kraftige knivstikkningene innerst i skjeden (du kjenner det liksom er i livmortappen)

avogtil har disse knivstikkene og press nedover inni der, kjendtes ut som det tydelig er mormunnen som utvider seg..

Skrevet

Vet ikke, jeg ble sjekket første gang fordi jeg hadde premature rier (tror det var i uke 32).

Ble også sjekket for en drøy uke siden pga mistanke om fostervannslekasje.

Men om alt er normalt og man ikke har komplikasjoner sjekker de det neppe før man nærmer seg termin, og da tror jeg de gjør det fordi man spør om det evnt spør om å bli strippet...

Men dette er bare hva jeg tror, jeg vet ikke, forskjellige leger og jordmødre kan ha forskjellig praksis på dette...

Skrevet

så snille jordmødre dere har..de jeg har prater aldri om slik.spurte ikke engang om jeg var begynt å merke noe når jeg var der på termin datoen til og med!bare pratet litt,lyttet på bebis og spurte når det passet og ha neste time..snufs så slemt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...