Gå til innhold

Skal jeg gjøre noe...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en slektning (vil ikke si mer enn det...)

Dama hans (kaller henne Kari) er gravid, 4mnd på vei, men har ennå ik vært hos lege på den første kontrollen.... Hun har visst legepanikk, og har faktisk heller ik vært på etterkontroll (6-ukerskontroll) etter forrige fødsel for 5 år siden.... Hva kan man gjøre i en sånn situasjon? Jeg er ingen nær venn av Kari, men god venn med bestevenninna hennes. Hun spør meg om hun skal pushe henne, eller ikke.

Kari begrunner det med at "det går sin gang uansett", derfor har hun ikke vært hos lege enda, og hun kjenner at det sparker og er fullt liv der, så da slår hun seg liksom til ro med det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tilbudt meg å bli med på kontroll, hvis det kunne hjelpe. Ellers ville jeg satse på at alt er normalt, og at naturen klarer jobben selv.

Skrevet

Nei! Dette er noe hun selv må få avgjøre. Svangerskaps konrtollene er frivillige og noen velger å avslå pga. personlige syn på saken.

Skrevet

Etterkontroll hadde jeg ikke hengt meg opp i.. Jeg snakket med legen min om det når småen var hos legen, og hun sa at det ikke var nødvendig. Tar bare en ny celleprøve når det blir tid for det. Ang svangerskapet hadde jeg personlig ville gått til lege, men det er da ikke tvang på det... Hadde ikke pushet jeg, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...