Gå til innhold

herpes!!!!!!!!!! huff.. er sååå lei meg!! hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk herpes utbrudd for1.gang idag og har termin nå...

føler meg såå deppa... hvorfor måtte dette skje nå??

det er så grusomt!! i tilleg til det fikk jeg vite at bebisen er 4kilo!!!!!!!

og at faren min ble personlig konkurs... har høyt blodtrykk å føler dette bare blir verre...

er det noen her som vet hvordan de gjør det med herpes før fødsel??

har hørt at man må ta keisersnitt pga dette?? hilsen forvilet 1.gangsfødende..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

det er trist og høre at du har fått herpes.og akkurat nå.jeg har hatt 10år,men har også utbrudd nå og termin om 2uker.du sier at du har den første gang nå,da blir det keisersnitt fordi babyn kan blir smittet 30-40% sjanse til dette.dessverre.jeg tar også keisersnitt om jeg fortsatt har utbrudd når fødselen starter.vil ikke smitte den lille...har du fått herpes av kjæresten din???

jeg vet hvordan du føler,men tror meg det går bedre etter hvert...denne sykdommen blir jo hos deg:(og du må bare lære og leve med dette.du m ha det kjempe vondt der nede hvis du har det første gang...au au

Skrevet

hvor skal du føde da?har du hatt lenge dette?bruker du tabletter nå?hilsen samme anonym

Skrevet

Ja, du bør absolutt gi beskjed om dette til legen/føden, slik at du får ks, kjenner nemlig til barn som har blitt multihandikappet fordi mor ikke ga beskjed om herpesutbrudd ved fødsel, så det er nok bedre å ta ks da! Lykke til!:)

Skrevet

på ahus... jeg skal på kontroll i morgen... å ta prøver så det akn være noe annet, men legen min sa at det så VELDIG ut som herpes...

ja det ervondt å ubehagelig, svie og kløe.

tar ingen tabletter for de kan jo ikke tas av gravide og ammende...

vil virkelig ikke ha keisersnitt.. hufff...

vet ikke om jeg har fått det av kjærsten heller for man kan jo ha blitt smittet mange år i forveien uten å vite det.. det er det som er så dritt å.. da har jeg ingen å skylde på å klage til..:) jeg tør ikke fortelle dette til mamma heller...

vet du hvordan de tar prøven?? stikker de i det?? å tuuusen takk for svar!!!

Skrevet

du kan også snakke med jordmor/legen din nå og kanskje du får time til keisersnitt.fordi det er jeg nesten sikker at dem gjør det.viktigste er at babyn er frisk:)ikke sant.lykke til masse.

Skrevet

dem tar bare prøven av blemmen.ikke noe vondt,men sikkert ubehagelig når du har det første gang.kan si at etter hvert blir det bare kanskje en liten blemme,som ikke er vondt.men første gang er jævlig!!jeg bruker jo medisin asiclovir kur motherpes,det anbefales 4 uker før termin når man har herpes i kroppen.men blir ikke bedre jeg denne gangen.ja det er dritt når du ikke vet hvor og når har du fått dette her.men du trenger ikke fortelle til mamma eller andre om dette.mamman min vet ikke at jeg har herpes.

Skrevet

da får du si ifra hvordan det gikk i morgen da.alt skal ordne seg:)lykke til i morgen

Skrevet

takk for svar.. skal gi beskjed om hvordan det gikk ja... har sitti å grini med kjærsten nå, så føler meg litt bedre..hehe... hjelper å la snørra renne noen ganger..hehe.. må jo bare prøve å le av det i stedet,,, ha en fiin kveld!!! klemz

Skrevet

hei

har du vært på sykehuset?hva sier dem da?eller gjorde?håper alt gikk greit.ble det bestemt KS.når har du termin

Skrevet

Zovirax er et legemiddel for herpes..dette kan en ta selv om man er gravid..har selv herpes og nettopp startet på kuren..ikke noe fare :)

Jeg undersøkte om dette på føden, og dersom det ikke er førstegangsutbrudd så tar de ikke keisersnitt da det ikke finnes dokumentasjon på at det er skadelig å føde vaginalt..De mener å føde vaginalt er til det beste for ungen..Har vært mye diskusjon rundt dette..og jeg har tenkt masse på det..men de på sykehuset roet meg veldig ned og sa dette ikke var noe problem..veeeeldig mange kvinner har herpes og det er et vanlig tema i forbindelse med fødende kvinner. Snakk med fødeplassen din du, så kommer dere nok frem til noe sammen :)

Skrevet

Du, skjønner at dette ikke er noe gøy og ihverfall ikke når det er andre triste ting som skjer samtidig. Men herpes er veldig vanlig og du må ikke føle deg ekkel fordi du har det. Ville egentlig bare si det jeg:) Lykke til

Skrevet

heii.. Nå er jeg tilbake fra sykehuset.. jeg ble innlagt over natten med full overvåkning av bebisen... (den har det bra) fikk en 5dagers kur med 5piller om dagen. i tillegg må jeg ta grønnsåpebad 4ganger om dagen. Hvis jeg føder inninfor disse 5dagene eller fremdeles har åpent sår, må jeg ta KS siden det er 1.gangs utbrudd.... så nå prøver jeg å knipe igjen for harde livet..hehe.. hadde en laang samtale med baby i går, å sa at den bare har å holde seg i mammas mage litt til;)

takk for respons jenter.. hva skulle man gjort uten bim??

Skrevet

godt og høre.men du kan føde vaginalt etter kur da.uansett om du har førstegang herpes utbrudd.det er jo bra det.lykke til.har du lenge til termin?

Skrevet

jeg har termin om 6dager.. det beste er at det ikke gjør vondt lenger... så fikk jeg gode salver på sykehuset som hjelper masse!

jeg har valgt å være optimist å tro at bebisen ikke kommer denne uken..den e 4kg stor, så jeg håper bare ikke den legger på seg stort mer, for da får jeg skikkelig fødselsangst..hehe håper allt går bra med deg og da!!

Skrevet

Hei! Så kjiiiipt å få utbrudd akkurat NÅ!!!

Vil bare trøste deg med å si at jeg har også herpes der nede og vet hvor VONDT det er!

Var godt for mrg å lese dette faktisk, for jrg tror det er VELDIG tabubelagt...

Du er ikke alene:)

Skrevet

Lykke til! Det går nok så fint med både deg og baby! Klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...