Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er snart 4 mnd,kan ho stå i våre pass,eller må ho ha et eget?

Både jeg og gubben må fornye våre nå i juli,så kunne jo fiksa til ho også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nye regler:alle barn / babyer må ha eget pass.

nb nb nb Prisen for barne-pass går ned i juni!!!

Skrevet

Tips til passbilde:

ta det hos fotografen, liggenes på et lerret med en leke over som han kan se på.

Vi prøvde i fotobutikk (litt billigere), men kul umulig.Det er strenge krav til passbildene:ikke smile, hvit bakgrunn, øynene må være helt åpne, osv.

Fotobox var ikke godkjent.

Skrevet

oi,godt æ fant ut av det da..

da er det jo bare å komme seg til fotografen...

takk for hjelpa

Skrevet

Fotograf til å ta bilde til passet? Nei ærlig talt. På politistasjonen har de fotobokser som tar bilde for 50,- pr person........

På voksne er det nokså strenge krav, ja - du skal f.eks ikke smile, ikke ha briller på hvis du bruker det etc. mens på barn kan de jo av naturlige årsaker ikke være strenge. Vi fikk godkjent ett bilde der Oda så til ene siden å rakk tunge, hun er 9mnd !

Skrevet

Og vi alle tok bildene i en fotoboks, sort/hvitt.

Skrevet

hmm,da får jeg heller gjøre det.. finner vel på noe tenker jeg.

leste jo om han stakkars gutten her i byen som ikke fikk pass fordi han smilte,han klarte jo ikke noe annet stakkars..

så han kom ikke på ferie til besteforeldrene. kan være det var omvendt,at han og mora bodde i utlandet og besteforeldrene her.. men men,da var det strengt vil jeg si...

spora visst litt av her ja..hehe

Skrevet

Du får høre på Politistasjonen hva de sier der.Hos oss var d ihvertfall ikke godkjent.Da var d bare å punge ut med 300 kr hos fotografen :-(

(Du kan jo evt. først prøve i fotobutikk...men ungen må være i godt humør og ikke sprelle osv osv. for de fleste fotobutikker har kun et hvitt lerret med en stol foran.Men det er billigere - ca 100 kr)

Skrevet

Hehehe.. Ser for meg Oda´n til Tulleku :D

Men, altså.. Sikkert dumt spm, men.. Står man og holder babyen inn i bildefeltet i fotoboksen, eller kan man sitte og holde opp babyen? Eller setter man seg på gulvet og holder opp babyen? :P Hehehe.. Virker som det blir vanskelig uansett :P

Skrevet

Ta bildet hjemme med digitalkamera. Det gjorde jeg. Gikk til FotoKnutsen som gjorde det om til passbilde for meg. Betalte ca 80 kroner. La lillegutt på et hvitt laken på gulvet. det gikk så fint så :-)

Skrevet

jeg tok hos fotograf før min kunne holde hodet selv så han satt på fanget mitt. Hadde et hvitt teppe til å legge mellom meg og han:-) Jeg tok også, og mitt ble ikke godkjent hos politiet.

Så at de hadde en hvit plate i fotoboksen hos politiet. Den skulle settes på fanget og så holdt du ungen foran deg opp mot platen hvis du skjønner:-)

Så for meg at jeg måtte stå å holde han inn foran den hvite bakgrunnen:-D litt tungt ja, hahaha.

Skrevet

det var jo lurt!

får prøve det først da..

ender vel opp med å bruke drøssevis med penger uansett..

Skrevet

Politiet sa at bakgrunne må være hvit.

Skrevet

men ho trenger vel ikke eget pass for å reise via tyskland til danmark?

i så fall så begynner æ å få dårlig tid..

Skrevet

Shengen-området er passfritt, men pass er det eneste gyldige ID som eksisterer her ennå.Men tror d skal komme et slags ID-kort på størrelse med kredittkort etterhvert.Dette kan man bruke i hele Shengen.

Skrevet

Haha. Ja ho ser ganske så arti ut :-)

Det må være hvit bakgrunn, så pappan satt på gulvet å holdt henne i fotene mens jeg stod med hodet inn forhenget å prøvde å få henne til å se rett fram... Anbefaler at det er 2 stk tilgjengelig, hehe! Alle i køa syns det var utrolig festlig at en så liten person måtte ha sitt eget pass.... og når de fikk se bildet til slutt..., hehe :D

Høres jo helt bak mål at noen politistasjoner ikke godkjenner bilder fra fotoboks, er jo dyrt nok å skaffe seg pass om man ikke må ut med 300 i fotograf også! Huff!

Her i Tromsø godtar de iallefall fotobox:)

Skrevet

Heheheh...

Ok, det forklarte mye for meg, maibaby:) Hehe :D

Takk, takk :))

Skrevet

hahaha,syns æ ser!!!

får finne tak i en hjelpende hånd. gubben er på jobb,så han kommer ikke hjem før vi drar...

eller forresten,trengte jo ikke pass på vår reiserute..

da blir det når vi kommer hjem igjen..

er ikke bare lett med disse små miniene nei.

ho er ikke akkurat frøken tålmodig heller

:)

Skrevet

Ser ut som det er llitt forskjellig fra politi til politi her, men det JEG fikk vite når jeg skulle ha pass til tulla, som sa var et halvt år, var at de er STRENGE på bilder, så de anbefalte å ta i fotobutikk. Det gjorde vi, betalte 80kr. Brukte ganske lang tid, for vi måtte fylle alle kriteriene(ungen måtte se rett i kamera, begge ørene skulle være synlig og munnen lukket, ikke smile) det hjalp ikke med unskyldninger som at, "halloo, det er bare en liten unge", for de var kjempestrenge. Hun som tok bilde fortalte om flere som kom tilbake fordi bildene som hadde blitt tatt ikke ble godkjent. da tok hun nye gratis. (det gjør jo IKKE en fotoboks, så hvis de bildene ikke blir godkjent, så må du betale for nye, husk det!)

i tillegg ser jeg at du sier at pappaen ikke skal være med, da MÅ du huske at han må skrive under på en fullmakt (som du får hos politiet) på at du kan få pass til ungen!!!!! hvis ikke du har fullmakt fra ham, så blir det bomtur, for da får du ikke noe pass.. bare sånn for å tipse om det!!

Skrevet

Hun trenger ikke pass til Danmark, men jeg tror (legg merke til tror) at hun trenger til Tyskland, det gjør nok dere også... jeg ville ringt politiet for å høre om det.. her gikk det ca 14 virkedager fra bestilling til jeg hadde passet hennes i posten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...