Bettybu Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Blir 750 kr mye¨å betale for et pent ,tett heklet vognteppe med "knopper/knurper" på????? 12/¤ bomullsgarn...? Ville dere betalt det??
miss_chica Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 hmm..jeg kjøpte bare et sånn vanlig helseteppe på cubus jeg, syns det holdt over dyna..men det er kankje ikke sånn du ville hatt =)
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Eg synes det er litt dyrt, men eg kan ikkje hekle (det tek kanskje lengre tid enn å strikke liksom?) Har strikka teppe sjølv eg, i babyull.
Bettybu Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2007 For å "pynte" opp på vognen.. Ganske mye arbeid... Hånarbeid skal ikke koste noe, vet det....
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Ja, det er klart det er mykje arbeid. Det må jo vere opp til deg sjølv kor mykje du vel å legge i det, men eg synes det er mykje pengar å bruke på ein så liten ting. Det er jo berre når det er fint ver du får brukt det til å "pynte" opp vogna, når det regnar eller er vind må ein jo ha trekket på bagen og regntrekk utanpå der igjen.
gullet kom 03.07.07 Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 min bestemor kjøpte ett vognteppe som hun har sydd til meg... ga 500 kr for det... er kjempe fint og hadde ikke hun gjort det hadde jeg... er jo noe man har videre...
mamman te JM og M Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 jeg strikka selv jeg!! tok litt tid men moro med noe som en selv har ordna!! syns det pynter opp vogna jeg!! har i silkeband i samme farge som vogna å jeg da!!! :)
VinterSol+2 Skrevet 1. juni 2007 #9 Skrevet 1. juni 2007 skikkelig håndarbeid/håndverk skal man jo betale for! Men personlig prioriterer jeg annerledes da. Har helseteppe fra princess, og dyne, og et annet pynteteppe av billigere sort på toppen.. har sydd litt selv også.
Dille og knærtn Skrevet 1. juni 2007 #10 Skrevet 1. juni 2007 Er litt om hvordan det er laget og hvor mye arbeid det er lagt i det. Hvis man tenker på hvor mange timers arbeid det er å sitte med sånt hånarbeid er sikkert ikke 750kr mye å betale.
*vilsågjerne* Skrevet 1. juni 2007 #11 Skrevet 1. juni 2007 Jeg synes heller ikke det var så alt for mye å gi i forhold til hvor mye tid man må legge i å ordne et slik teppe.. Mormor har mange slike hekla tepper, og de er nyyydelige... 30 år gammelt, men fremdeles helt utrolig vakkert Kjempegodt å legge over dyna, spesiellt på vinteren, for det gir en slik herlig tyngde, som gjør at du føler deg "trygg" men men... JEG kunne LETT betalt 750 kr for et slikt teppe, men det er kanskje fordi jeg har et litt spesiellt "forhold" til det da
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 1. juni 2007 #12 Skrevet 1. juni 2007 Det e mye arbeid i et sånt teppe, så 750,- e i grunnen ikkje så mye.. Det e ikkje en hel dags lønning engang, og slikt teppe bruker en gjerne uker på å gjøre ferdig + at garnet kommer i tillegg..
Sommerfugl78 Skrevet 1. juni 2007 #13 Skrevet 1. juni 2007 Er det fint laget, er ikke 750 mye. Det er sikkert et par hundre i garn også. Hvis man tenker på tiden en bruker på å lage et slikt teppe, så er det igrunn rimelig, man betaler f.eks fort mange hundre kroner for en halvtime hos frisøren... Et slikt teppe har man lenge, og det kan gå i arv
Bettybu Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 2. juni 2007 Hehe...det er jeg som hekler... lurte bare på hvor mye det går an å forlange for et sånt teppe... Har laget et til poden..men "må ha" håndarbeid når jeg sitter å ser på tv etc.. Det er jo en ting som det er mulig å omsette... Heklet dåpskjolen til han og strikket flere "slumretepper"... har solgt dåpskjoler til 1200-1500 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå