Regnbuemor til 2 Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 De regner ikke med fødedøgnet da! Så da blir det tre dager. Og om man har trøbbel med f.eks. amming, så får man hjelp fra poliklinikken i 7. etage. Jeg tviler på at de sender deg hjem, om de ser at de kan gi deg den hjelpen du trenger om du får bli en dag eller to ekstra. Da jeg fødte sist, holdt jeg på og spy av hele sykehuset etter 1 dag, så det er mulig to tre dager er mer enn nok også!
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Tenkte litt sånn siden melken ikke kommer før etter et par dager hos noen, men dette er kanskje individuelt? Jeg er heller ikke spesielt glad i sykehus så skjønner hva du mener, men akkurat når jeg skal føde for første gang kunne jeg tenkt meg litt tid der...
Regnbuemor til 2 Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Så lenge de har kapasitet til det, så tror jeg du får det:) Du kan jo lage deg et ønskebrev nå, som du tar med på føden og gir JM når du kommer. Der kan du notere at dette er viktig for deg. De strekker seg langt for å etterkomme de fødendes ønsker. Jeg har vært på Morgenrøden til journalsamtale, de er på poliklinikken i 7. og de har nå notert seg mine ønsker i forhold til fødsel. Og et av mine punter er faktisk at jeg ikke vil sendes hjem før ammingen er OK. Fikk det ikke til sist gang, og det var litt sårt. Ingen skam og bruke erstatning altså, men vil jo helst få det til da. Masse lykke til!
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Du overnatter 2 døgn der, var i allefall sånn med Jumanji, fødte torsdag på dagen og drar hjem i morgen. Så det blir bare 2 netter.. Men har du ikke kommet igang med amminga, tviler jeg sterkt på at de sender deg hjem, det ville i så fall vært veldig merkelig..
barb81*har født!* Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 dersom du trenger å bli et døgn eller to x-tra, så imøtekommer de dette. Det er jo en del flergangsfødende som reiser hjem alt ifra 5-6 timer etter fødsel, så da syns jeg ikke det er mer enn rett å la førstegangsfødende (som trenger litt mer tid på sykehuset) få lov til å bli der til de har fått igang melkeproduksjonen og føler seg trygge på å dra hjem med barnet.
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Ok men dette var fint å høre, takk for svar! Setter opp dette med amming på ønskelista mi jeg da.
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 Når har du termin forresten?? Bare nysgjerrig..
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #9 Skrevet 2. juni 2007 Hei, litt treg til å svare jeg, jeg har termin 1 august, men har en liten følelse av at hun kommer litt før:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå