Gå til innhold

Ditt beste -husmor- tips skrives HER!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare fordi jeg ikke hadde no bedre å skrive.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husmor-tips? Sånn nyttig-i-huset-tips?

Fasineres alltid over at glassdørene i peisen blir reine av avispapir...

Skrevet

Det tipset har jeg fått av mamma å.. Men får det ikke til sjøl.. he he

Skrevet

Du unngår skjolder på sorte hvitevarer(ovn, kjøleskap, kaffitrakter osv.)

hvis du vasker med denne blandingen:

3 l. vann

1/2 ts zalo

1 kork salmiakk

Vask først med godt våt fille, og så med godt oppvridd.

Tørk gjerne med microfiber etterpå.

Skrevet

Bedre med litt støv i krokane, enn eit reint helvete......

Skrevet

Vann, zalo og salmiakk på sprayflaske er et vidundermiddel!

Funker på alt, jeg har slutta helt å kjøpe alle de forskjellige sprayene til kjøkken, bad osv.

Smør en dert barberskum (må være av den gamle sorten, ikke gel typene) på baderomsspeilet etter pussen, så slipper du at speilet dogger når du dusjer.

Ellers er Vanishpulveret supert mot flekker på klær, og Swiffer-støvkosten bedre enn noe annet jeg har tørket støv med.

Skrevet

Tja:

- Bakepulver kan brukes til å fjerne lukt i kjøleskapet, og kan også brukes som skrubb. Ha på litt bakepulver på flaten du vil ha ren, bruk en fuktig klut og skrubb i vei.

- Våtservietter fjerner maling. Det gjør også negelakkfjerner

- olivenolje kan brukes som polich, skinnende flater.

- Bland 0,5 cl eddik, 0,5 dl sitronsaft og 1 liter vann så har det et vidundervaskemiddel, på velig vanskelige flekker kan du varme væsken i microen litt spray på og la det virke litt. Kan også brukes til å fjerne kalk i vannkokeren.

- microfiberkluter kan brukes til nesten alt, vinduer, gulv, fliser, vaskebenken mm. Til vinduene vasker du først med våt fille eller bare vindusspray og tørker over med microfiberkluten, samme med de andre faktisk.

- En halvtime morgen eller kveld er nok til å holde seg på toppen av det meste.

- Kalk i dusjhode? Ta en brødpose og fyll den opp med 50% eddik og 50 % vann legg dusjode nedi, tape posen rundt halsen på dusjhode og la ligge over natten. vask og skyll før bruk.

-Ha en egen kalender som dere skriver opp ting som skal skje, så slipper man å glemme.

- Har du flaskebarn? Fyll opp flaksene med riktig mengde vann, ta med pulveret i en pulverbeholder og bland rett før mating.

- Har barnet tett nese og våkner halve natten pga det legg en halv løk under sengen. ( med skjære siden opp)

- Hvis barnet har høy feber som du vil ha ned fort gi barnet et kort bad i vann som er to grader under feberen.

- for å barnesikre skuffer å skap, gummistrikk på håndtaket ( over begge to da sef) eller tape igjen skapet/skuffen.

husker ikke flere, men dette er noen av mine..

Skrevet

Hvis noe har brent seg fast i en kjele, koker jeg opp litt vann med Biotex i, skrubber litt og vips så er det borte.

Gjest irismor
Skrevet

Zalo!!!! Det tar alt av flekker. Smør zalo på flekken, la det virke en stund og vask så plagget i vaskemaskinen som vanlig.

Skrevet

Har du bleie barn så ha altid Zalo ved stelleplassen, er det bæsj på kleda så blir det flekk der, men har du på Zalo og vaskar flekken før du vaskar plagget så blir det ikkje flekk!!

Spes på mjølke barn og sur avføring, setter flekkar fortare enn du rekk å reagere!!

Ellers brukar eg vanish på det meste av flekkar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...