Gå til innhold

Asså...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi er stemor til en herlig liten gutt på 20mnd. Faren til gutten er lærling og betaler 1000kr i mnd. De helgene og andre ganger de har gutten sender mora _aldri_ med ungen noe som helst, skifter ikke bleie på han først en gang.... jeg synes det er så rart at han som lærling må stille med alt selv. Greit med bleier og mat og noe klær, men slikt som utetøy om vinteren, vogn, bilstol, regntøy, støvler alt slikt. Er det vanlig?

Og jeg skjønner meg ikke på helgeforeldre som får barnevakt fordi de skal på fest? Jeg har mer enn en gang passet denne gutten fordi de dro på fest. Synes det at når man har ungen så sjelden likevel så kan de holde seg hjemme, eller? Ikke det, faren til ungen min reiser også ofte bort akkurat de helgene han har samvær. Er det mest idiotiske jeg vet.... :-|

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det siste først: om man har ungen bare annenhver helg bør man klare å holde seg hjemme. Noe annet blir det om det er snakk om jobb, eller det er noen timer mens ungen sover, og man ikke er fyllesyk og ute av laget dagen etter. Eller man skal i bryllup, julebord, stordag, årsfest osv. Men det siste er vel ikke hver helg. Å bare ha branevakt for å gå på byen blir dumt, men kjenner mange som gjør det for det.

Når det gjelder hva som er riktig/vanlig ang klær og mat er meningene rett og slett delte. Jeg sendte med klær de første gangene, så sa pappan at det trengte jeg ikke mer, for de hadde kjøpt klær til han. Både vanlige klær og uteklær. Det samme med leker, seng, vogn osv. Men bilstolen har han lånt litt iom han kjører firmabil, og ikke alltid har husket å ta med bilstolen på morgenen. Tror det kommer veldig an på. Vet om de som må sende med mat for alle dagene også pga pappan nekter siden han betaler bidrag. Men bidraget skal ikke dekke maten ungen spiser hos samværsforeldren. Han (eller hun!) skal sørge for mat, soveplass, et minimum av klær. Så får hver enkelt finne en minnelig løsning som passer dem.

Skrevet

min mening er jo at man sender med vogn, bilstol og uteklær da. liten vits i og ha dobbelt til ett lite barn. jenta mi er kunn 13 mnd men sender med alt. faren holder mat og bleier. og litt vanlige klær. men hun har det som oftest med hjem så alt blir ordenlig brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...