conney skal ha nr 2:) Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 helt eksakt kan man jo ikke si da...ca 280 tror jeg om jeg ikke tar helt feil
krizzi Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2007 men er ikke det med de to ekstra ukene de legger på?
askeladda Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Lurer litt jeg og.... Vanlig svangerskapslengde blir vel sagt å være 280 dager, el 40 uker. Det er vel fra første dag i siste menstruasjon, så det blir litt lengre enn man faktisk går gravid. Men mener også å ha lest at det "vanligste" er en lengde på 282 dager, dvs 2 dager over mens-termin?
Solskinnsjenta Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 I Norge beregner man 282 dager fra første dag i mens til termindato. Så setter man +/- to uker i forhold til denne datoen som beregnet fødetid. Det er en ganske liten prosentandel som føder akkurat på termindato, så det er vanskelig å gi et eksakt antall dager man går gravid.
minne Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 Ja det er ca 280 dager, men det sies at vi kvinner har ulike antall dager for et svangerskap, derfor noen før termin og noen etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå