Gå til innhold

Hva syntes du? Ang bleieskift i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller mangel på bleieskift...

Gutten vår på snart 3 år begynte i ny barnehage i februar. Helt siden starten har det vært problemer ihht bleieskift. 2 ganger vi har hentet han har han hatt samme bleie som når vi leverte. Dette ble tatt veldig alvorlig, og rutinene ble endret.

Innimellom har han hatt bæsjebleie når vi henter, men denne uka har det skjedd 3 ganger. Det er snakk om bleier han må ha gått lenge med, og i dag var bukse, genser og t-skjorte full i skit!

Hva gjør vi nå? Ber om et møte??

Syntes det er så pinlig på barnehagens vegne, det er jo snakk om en ganske elementær ting. Jeg syntes så forferdelig synd på gutten vår.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er så fælt..

Sånn var det med datteren min også, det ble bedre når jeg snakket med dem. Be om et møte, det der er ikke holdbart.

Skrevet

Nei, det går ikke.

Her må dere be om samtale med pedleder og si at det ikke er akseptabelt.

De bør ha skjema de fyller ut, krysser ut, for hver gang de bytter bleie. Veldig greit for alle å sjekke at alle barna har fått nye bleier 2-3 ganger i løpet av dagen.

Skrevet

Dette må du ta opp ja! De bør ha faste rutiner på beleiskift. Hos oss har de ett fast skift før lunsj og ett etter soving. Og ellers ved behov (hvis de bæsjer). Det kan glippe en gang i blant med skift av bæsjebleie og vi har også fått hjem en unge som har gammelbæsj i bleia, men dette skjer kun da de er ute og dermed er jo ikke de voksne borte og sniffer på rompene hver halvtime..

Men dette må du ta opp. Det er jo ikke tvil om at de mangler rutiner på dette området.

Skrevet

be om møte og gi de inn.

jenta mi gikk med samme bleia ti timer!!!!!! henta henne halv fire, de skifter bleier kvart over tre ca etter mat. men det hadde de ikke gjort. avføring satt fast i baken:( så dette først når jeg skulle skifte hjemme. jeg ringte ned og gav de en overhøvling. det har ikke skjedd igjen.

Skrevet

de hadde forresten krysset av for han hu var skiftet på tre ganger den dagen som er normalt, men hu hadde trusebleie når hu kom hjem og ja.......

Skrevet

Oi det var da fryktelig dårlig av barnehagen! Tror jeg ville snakket med ped. leder først og så gjerne tatt en prat med styreren etterpå!

Skrevet

hadde bedt om møte med pedleder og styrer.

De bør kunne innføre faste rutiner på bleieskift til bestemte tider (f.eks til lunch). Samtidig må de jo sjekke om de har bæsja innimellom.

Det kan jo selvsagt tenkes at barnet akkurat har bæsjet like før dere henter, men regenr med at dere ser forskjell på om det er ny avføring eller om han har gått med bleia lenge....

Skrevet

De har skjema, det innførte de etter forrige møte.

Ped.lederer en dott, så det må evt bli daglig leder.

På slutten avdagen er de ute alle sammen ( 4 avd) eller på et fellesområde, så det er ofte det ikke er voksne fra hans avd der. Men de kan ikke være så sløv at de bare sjekker sine egne??

Åh, jeg er så forbanna!!!

Skrevet

Be om et møte med styrer/daglig leder, du! En glipp kan jo skje en gang, men at det har skjedd så mange ganger er ikke greit! Da må de skjerpe rutinene sine!

Er det ingen voksne fra avdelingen hans der når de er ute? Hvorfor ikke? Hvem er det da som har ansvaret for de barna? Hva hvis noen av de barna blir eks hentet? Trenger bleieskift?

Skrevet

..........man gjør dette veldig enkelt.

Man tager en bleie, og en vannfast tusj. Så skriver mamma/pappa dato og klokkeslett for når bleien ble skiftet om morgenen, samt en liten hilsen, som f eks ha en fin dag i barnehagen.....

Når man så mottar et stk baby med stompen full av bæsj i barnehagen på ettermiddagen, sjekker man så bleien.

Er bleien IKKE skiftet i løpet av dagen, tar man så med baby med full bleie og klokkeslett i stumpen, og lager rabalder, og varsler fra til ansvarlig leder for barnehagen at neste gang dette skjer så blir det sendt skriftlig klage til daglig leder med kopi til barnehagekontoret i kommunen med krav om endring av rutinene i angjeldende barnehage.

Hjelper ikke dette, så skriv klagebrev til det kommunale barnehagekontoret og krev skifte av barnehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...