Gjest Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Tenker på de pulvergrøtene fra Hipp og Småfolk og sånn
Gjest -tja- Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Tror man helst skal blande med morsmelk i begynnelsen - men herregud - for et styr!!! Da blir det jo sykt lang leveringstid på maten da - hehe. Nei, jeg forsøkte det, men hjelpe meg, det droppet jeg. Babisen fikk jo uansett pupp først... Så lenge jeg ikke merket noen reaksjoner på grøten hos barnet, så gikk jeg altså meget raskt over til å bruke morsmelkserstatning... Men, å bruke bare vann er kanskje ikke så dumt? Det tenkte jeg aldri på...
ALIICE Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Hipp sine blandes med vann. Min baby elsket den 4-mnds grøten til hipp. Var den eneste jeg fikk i han, han brakk seg til Nestle sine.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Hvis du kjøper 4 mnd grøt i sverige så blandes de med vann.. De i Norge er med mm/mme..
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Jeg pumpet ut melk og styrte masse sist husker jeg. Ikke ville hun ha pulvergrøt heller, hun ville bare ha de Holle-grøtene man må koke. Hmm
Gjest -tja- Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Interessant... Hmm, og svenskene anbefaler også at man ikke skal bruke solkrem på barn under 3 (!!) år. I Norge er det anbefalt å ikke bruke kun det første året... Får litt følelsen av at svenskene er noe mer forsiktige enn oss. Sikkert verdt å notere seg deres anbefalinger. Noen som har prøvd å bare blande grøten med vann den første tiden? Det blir litt mindre næring i (med tanke på at det er veldig masse næring i morsmelkserstatning), men da spiser de kanskje heller bare litt mer grøt?
Gjest -tja- Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 Jeg brukte Nestle-grøtene - og kokte vannet først.
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #9 Skrevet 1. juni 2007 Akkurat.. Men er det melk i de svenske grøtene da?
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #10 Skrevet 1. juni 2007 Småfolk grøten til 4 mnd kan blandes med vann (står på pakka) eller morsmelk. Jeg har ikke prøvd den, men så lenge babyen fortsatt ammes er det vel ikke noe problem med vann.
Gjest -tja- Skrevet 1. juni 2007 #12 Skrevet 1. juni 2007 Det kan godt være... At de har tilsatt melkepulver i grøten? Noen som har en pakke stående og kan sjekke? Er jo kjekt å vite. (Ikke det at jeg har noen babis på gang, men likevel)
ALIICE Skrevet 1. juni 2007 #13 Skrevet 1. juni 2007 Noen 4- mnds grøter SKAL blandes med vann. Du skal ikke bruke melk i de som det allerede er melkepulver i. DA kan du få en unge med mageknip!! Dessuten skal de fleste 4- mnd grøtene blandes med vann.
Honningmelon Skrevet 1. juni 2007 #14 Skrevet 1. juni 2007 Har du begynt å tenke på grøt allerede da, Trubbel? Jeg har gitt grøt som blandes med melk til å begynne med. Har brukt mme.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 1. juni 2007 #15 Skrevet 1. juni 2007 Æsj, beklager jeg har ikke flere pakker igjen
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #16 Skrevet 1. juni 2007 Haha. Jada. Selv om det sikkert ikke blir grøt før om 8 måneder eller noe. Liker å ha ting klart for meg jeg, skjønner du. Hehe.
Honningmelon Skrevet 1. juni 2007 #17 Skrevet 1. juni 2007 Hehehe, ja det er jo greit å være forberedt. I gooood tid:)))
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #18 Skrevet 1. juni 2007 Hamstre inn grøt i Sverige når vi skal kjøpe vogn og sånn. Det og dress til barnehagestart. Haha, er ikke noe stress enda nei.
ejiec++ Skrevet 1. juni 2007 #19 Skrevet 1. juni 2007 mais grøten fra Nestle kjøpte jeg i dag, og den skal blandes med morsmelk eller erstatning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå