Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Sønnen min har i over en uke nå spist dårlig til morgen og kvelds (grøt altså) Middag spiser han hver dag, og der går det unna. Men melken (han har vendt seg av pupp for nesten 2mnd siden nå og får Collets)drikker han også lite av. Men han sover greit på dagen, leker masse og er stort sett i strålende humør. Jeg er alikevel bekymret for om han får i seg nok næring, han har liksom alltid spist godt med grøt til både frokost og kvelds tidligere. Han er snart 8 mnd. Kan det være at han er lei av grøten? Jeg prøver å ha i forskjellig typer fruktmoser, og tidligere har det vært suksess, men nå hjelper det tydeligvis ikke hva jeg putter oppi... Han er ikke nattavvent, for DET var uaktuelt det... men jeg tenker jeg jo at dersom han ikke får mat om natten så kanskje han har mer matlyst til morgenen...

Noen erfaringer? Råd taes i mot med største takknemlighet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og så glemte jeg jo å si at han har en tann som titter halvveis opp og flere gommer som ser litt småhovne ut, kan det være en årsak?

Skrevet

Det med tennene kan jo være en årsak, ellers svinger jo denne apetitten til de små veldig. Kanskje han har en periode nå hvor han vokser mindre? Da trenger de ikke så mye næring. Det kan jo også hende han begynner å bli lei grøt.

Kanskje du kan prøve med brødskive?

Skrevet

Hei!

Poden min er snart 8 mnd han også.. Han og får tenner disse dager.. Men vi nattavvente han i påska og han spiser godt på dagen..

Han spiser sånn:

-Pupp

Brød

pupp

lunsj(grøt)

pupp

Pupp

Middag

pupp

grøt

pupp

*natta*

han spiser MYE!!

Men når det er sagt så går det opp og ned om dagen nå.. plutselig vil han ikke ha mer,,,Tror ikke det hjelper å tvinge dem heller..

Jeg tror vi må være tålmodige.Hvis vi bytter ut hele tiden for at de skal like det og de får det som de vl blir det jo bare kaos!

Men hva med å bytte ut med brød i stede???

det er poppis her i huset å spise selv.. særlig nå når tennene er på vei.. det hender han får skorper og eple biter.. kiwi, melom også gnager han på det . annanas er favoritten ( fersk) skjærer den som stenger slik at midten er hard,så gnager han seg rundt og hoier av fryd!

Lykke til;=)

Skrevet

Tusen takk for gode tips! Har forsøkt med brød, og det gikk bra en liten stund men så begynte han bare å brekke seg. Og så virker det som om leverpostei ikke er så pop. lenger heller. Men jeg kan jo prøve å føre det inn igjen, også skal jeg iallefall prøve ananastrikset! Har ikke turt å gi annen frukt enn banan og eple for jeg tenkte at kiwi og annanas kanskje var litt surt for magen... Men er jo topp om det er både sunt og godt:) Er det for tidlig med kavring til å gnage på?

Skrevet

Nei det er ikke for tidlig!Du kan evnt bløte dem litt opp.. men skorper (sånne grove) er kanskje bedre.,, kavring er jo fullt av sukker...

Men følg med og dunk i ryggen om han får det i halsen..

Minien min brakk seg litt han og.. da begynte vi å gi større biter og hadde litt vann på.. så var det løst!

Favoritter hos mini er makrell i tomat,laksepate på tube,prim(ikke ofte for det er så søtt) og skinke ost!

Jeg tror man må prøve seg fram. Jo mer de får smake jo bdre.. det er jo nå vi legger grunnlaget .. dvs jeg tror det er vi som foreldre som "bestemmer" om de blir kresne...

:=)

Skrevet

Jeg har liksom tenkt at det enten er leverpostei eller jernberiket prim som er tingen jeg. Men som du sier jeg må vel prøve meg litt frem så finner vi sikkert noe som kan gli ned;) Baker du brødet selv eller gir du vanlig grovbrød fra butikken?

Skrevet

Og ang. nattavvenning, noen triks? Jeg er så trøtt om natten og klarer liksom ikke helt å være standhaftig når han ikke vil roe seg med smokken. Men altså, note to self, han har faktisk sovet hele natten noen ganger uten at vi har gjort noe for det... Så jeg vet jo egentlig at han klarer seg uten mat hele natten. Er det sånn at din får siste pupp kl 20 eller gir du han senere enn det?

Skrevet

Min får siste pupp ca 19.. og sover da til ca 5.. så nå prøver vi å legge han 20 i håp om å sove til 6;=)

Nattavvenneinga tok jeg alene,, det tok ett par netter med stanhaftighet så var det over!

Putta inn smokk,,, han sover på eget rom..

gjør din?

Hvis han våkna ga jeg vann..

Det gikk overraskende greit.. Mne det var noen uker hvor han skulle ha smokken til de faste "puppe"tidene da..men nå har det også gitt seg.. nå sover han som regel helt av seg selv;=)

Skrevet

sover på eget rom, har prøvd vanntrikset og smokk og det som er... men jeg skjønner at jeg kanskje kan ha gitt meg for fort, men når jeg har holdt på i en time midt på natta så tenker jeg bare: "Får han den melken så sovner han og det gjør jeg og..." Så da gir jeg etter da vettu! Men nå skal det sies at det er ihvertfall en måned siden jeg har prøvd sånn skikkelig, så kanskje han kan være klar nå...

Uansett takk for gode tips! Skal forsøke litt av hvert!

Skrevet

Ja det er nok lurt!

Husk at selv om det er slitsomt mens det pågår så vil dere ha godt av det begge to;) det blir jo avbrutt søvn selv om han får mat..

mini er mer opplagt nå når han sover sammenhengende faktisk!

Jeg fant ut at hna var klar da jeg hadde vært ute en tur og ikke kunne amme før på morran.. he he... prøvd bare å drøye med smokk så lenge som mulig.. og da det gikk gikk det enda bedre neste natt,,, og vips etter 4 netter var det bra!!!¨

Lykke til;=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...