Gå til innhold

Jehovas Vitner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan forklare meg hva disse driver med egentlig?!? Nettopp hatt et pling på ringeklokken, fikk beskjed om å gå inn på hjemmesiden deres, men ..... Regner ikke med at det er belyst fra så VELDIG mange sider der inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold deg langt unna sekten, er mitt råd ;o)

Skrevet

Hold deg unna alle slags sekter...like greit.

De kan virke harmløse, men kan være ...vel, farlige, for folk som e lett å styre...

Skrevet

Det finnes mange sekter som ikke kan godta at noen vil melde seg ut, og kommer med drapstrusler og saann.. Ikke det at Jehovas Vitner nödvenidigvis er saann men.. sykt igrunn.

Skrevet

Det e ganske sykt ja...

Sekter e jo stort sett bare en slags dårlig spinoff av en eller annen "stor" relligion:P

E glad eg e Ateist eg...så slipper eg å bekymre meg over dommedag osv;)

Skrevet

Jeg har ikke akkurat et koselig syn paa religion og kirke og saann uansett, syns det er helt utrolig hva man kan faa seg til aa gjöre i religionens navn..

Jeg har aldri vaert religiös og det er ingen i familien heller saa det er igrunn flott, slipper mas og saann.

Skrevet

Ja det e utrolig hv afolk slipper unna med så lenge de kan skylde på relligion....for man skal da ikke være relligionsfiendlig, må bare godta at slik e det dem lever blablabla...pffft:P

Ja til en verden uten relligion!!

Skrevet

Om Jehova's Vitner er en sekt eller ei.. vel, der strides de laerde.

Nettsiden deres er selvfoegelig bare belyst fra deres side.

Har nettopp vaert inne paa siden deres, innom paa "JV - Hvem er de?", siden du spurte. :)

De er selvsagt helt vanlige mennesker, som i foelge dem selv har viet sitt liv til Gud, og de baserer sin tro paa Bibelen. (som saa mange andre)

Virker harmloest?

Vel, min erfaring er det er ikke hele sannheten.

Dersom du ikke har lest "Da graater englene", anbefaler jeg den paa det sterkeste. Den handler om en ung kvinne som blir utstoett fra Jehova's Vitner.

Har famile som er Jehova's Vitner, og en kusine som er utstoett.

Hun kan for eksempel aldri spise middag sammen med foreldrene, og faar ikke besoek av foreldrene i juletider. (hun har begynt aa ferie jul sammen med oss, siden hun har en datter og vil gi datteren det hun ikke fikk oppleve da hun var liten)

Saa mitt raad til deg... les og finn ut av hva Jehova's Vitner er, og tro paa ca halvparten av historiene du hoerer fra folk som har "hoert

dit eller datt fra en eller annen beskjent.

Det gaar utrolig mange rykter (usanne) om Jehova's Vitner, og selv de har fulgt med LITT i tiden. Og saa er det sikkert forskjeller fra sted til sted.

Mitt utsotette soeskenbarn gikk ut fordi hun ble gravid med en utenfor JV, og ikke foelte det var rett aa ta den "straffen" som "de eldste" paala henne. Men hun har fremdeles kontakt med foreldrene (men kan som sagt ikke spise sammen med dem) og de har et godt forhold.

Kom paa et gammelt ordtak...

Tro ikke alt hva du hoerer, si ikke alt det du vet.

Da sparer du mange boerer, paa sinn og samvittighet. :)

Ha en flott dag!! :)

Skrevet

Jeg syns synd på ateister. De er noen perverse maskinmennesker!

Skrevet

Den der må du utdype litt ...perverse maskinmennesker? Fordi...?

Skrevet

Anbefaler dere å lese en bok som heter "Da gråter englene". Husker ikke hvem forfatteren er, men hun brøt ut av Jehovas.

Jeg ble så forbanna og provosert da jeg leste boka at jeg noterte stikkord (far boken) på et A4 ark.... Da Jehovas neste gang kom på døra klarte jeg f*** meg å målbinde ham!! Og det er jammen ikke ofte!!

Farlig sekt. Ødelegger både barn og ungdom!!

Skrevet

Kanskje hun mener "maskinmennesker" i motsetning til "sauer"... hihi:) bæææ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...