Gå til innhold

Be venner ta med mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på et VELDIG enkelt bryllup som ligner mer på en hagefest eller selskap enn et bryllup. Jeg vil gjerne høre hva dere mener om dette. Det skal være borgelig vielse og selskapet skal finne sted på ettermiddagen, i et lite leid hus hvor vi skal ha litt mat, drikke og kake, fram til ca. kl. 19 kanskje. Jeg har altså lyst til å be mine venner ta med en rett hver, eller en kake. De som kommer fra utlandet skal jeg be ta med vin og øl. Resten av maten/drikken lager vi eller kjøper vi. Jeg ønsker at folk skal kle seg enkelt (ikke noe pyntebryllup). Jeg er redd for at folk vil synes jeg er "billig", men dette er ikke pga pengene. Jeg ønsker meg f.eks. heller ikke gaver. Dette er fordi jeg er den typen jeg er, jeg ønkser å gifte meg men ikke ha et stort bryllup. I tillegg kommer vi til å ha en ett-åring på det tidspunktet og flere venner har små barn og jeg ønsker at disse barna får også er med. For min del er det slikt eller blir det ikke noe bryllup. Er bare litt redd at folk vil snakke bak ryggen min og synes dette er helt teit. Kan dere være ærlige og si hva dere ville tenkt hvis dere hadde blitt invitert til et slikt bryllup? Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et vennepar av meg hadde tenkt å ha noe all av det du sier.

Synes det er helt greit jeg....alt har med dine/deres ønsker å gjøre, og det vil da også gjennspeile deres personlighet. Synes det er fantastisk at folk kan gjør det de selv føler er riktig for dems del og ikke gjør hva "alle" andre gjør og forventer.

Pluss i boka for originalitet ;o)

Skrevet

Jeg hadde syns at det var koselig - alltid kjekt å gjøre ting litt annerledes, dessuten blir det gjerne mindre formelt, noe jeg setter pris på. Folk flest syns jo bare det er fint å få være med å hjelpe - sette sitt preg på festen! En venninne av meg var i et bryllup hvor de hadde spleisefest (brudeparet ønsket seg ikke kaker, men som du sier - vin av noen, kaker, mat av andre ++) - hun sa at det var det beste, koseligste bryllupet hun hadde vært i og ønsket å gjøre noe liknende selv. Så lenge dette er et bryllup som passer deres personlighet så syns jeg dere skal feire dagen deres akkurat slik dere ønsker!

Skrevet

Dette kan dere absolutt gjøre! høres veldig flott ut!

Er jo bare å si fra at dere ikke ønsker gaver, men heller vil at de skal ta med noe å spise/drikke! :)

Skrevet

Viss dere sier klart fra i innvitasjonene at dere ikke vil ha gaver, men at gjestene har med en rett, synes jeg det er greit. Om du ville bedt om begge deler hadde det vært annerledes.

Jeg synes det høres kjempehyggelig ut.

Skrevet

Hadde jeg blitt bedt til ett slikt bryllup hadde jeg gledet meg masse, avslappende og originalt. Skulle gjerne hatt ett slikt "beina på bordet" bryllup selv jeg, men samboeren min er ikke noe for det:)

Skrevet

vet du hva, syns dette hørtes veldig hyggelig ut jeg!!! Og en god ide å be venner ta med mat/kake. Bare husk å vær konkret på hva de skal ha med, så det blir litt av hvert ;)

Ghør som du ønsker, når man leser her inne så ser det ut til at de som baksnakker gjør det uansett hva slags bryllup det er, så ikke noe å bry seg om.

Jeg ville heller kommet i bryllupet ditt enn i et stivpyntet hvor man sitter ved bords i evig tid!!!.

Lykke til !!!

Skrevet

En kjempe idè! Tror det blir et flott bryllep med en mer avslappet stemning enn de fleste andre bryllup :o)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Høres veldig positivt ut det dere sier. Tror vi gjør sånn da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...