Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Jeg venter barn og prøver å "lese meg til" ALT som har med baby og småtroll å gjøre. Skal man bruke ullbody på babyer opp til flere måneder også i sommervarmen...når det er over 20 grader og opp mot 30 grader?? Det høres fryktelig ubehagelig i hvertfall. Kanskje jeg har misforstått noen innlegg her. Hva med strømpebuske på babyer opp til året i sommervarmen? Det også når det er over 20 grader og opp mot 30?? Påkledning er litt komplisert merker jeg...hehe....men det høres bare så rart ut at disse små skal ha både ull og strømpebukser også i varmen. Har jeg skjønt helt feil?? Hilsen ei som skal ha guttebaby i august...tja..blir nok september ;o)
Murmeline Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Hehe, ikke så greit å være førstegangs nei;) Husker jeg lurte på hva kle på jeg også. Barn er forskjellige, noen er varme av seg, andre er kalde. Noen sverger derfor til ull hele vinteren, noen bruker kanskje ull på sommeren også?? Da er det nok svært tynn ull som er ment for sommerbruk.. Men jeg er ikke en av de. På det aller kaldeste i vinter brukte jeg strøpebukse under bukse/sparkebukse, men det var sjelden. Jenta i er svært varm av seg, og derfor passet ikke ull til oss. Så strømpebukse er til kjole her i huset. I vinter lå hun godt pakket ned i posen i vognen, og hadde tynn eller tykk vinterdress på, avhengig av temperaturen. Og så et lite tips; du kommer mest sannsynlig til å få MASSEVIS av barselgaver, jeg fikk nesten bare klær, og mesteparten var i str 56 og 62. Så jeg er glad jeg klarte å holde igjen shoppingen litt;) Lykke til med innspurten!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Takk for råd. Ser meg jo litt rundt på andre babyer når jeg er ute og shopper og blir litt i villrede fordi jeg ser alt fra sommerkledde til veeeeldig godt kledde babyer rundt meg. Men du, hvorfor nicket: Elendig mamma...skulle det stå ENDELIG?? bare lurer )
Mynona Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Mi jente ble for varm i ullbody i vinter hun til og med. Og det er jo nokså dyrt, så jeg ville ventet og sett om du fikk bruk for det.
Duddlidu Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 "Ull isolerer også mot varme. Plagg i ull-silke er myke og svale og hindrer at barnet blir klamt. Ull er ideelt på ferie fordi man trenger færre plagg med seg. Lett å skylle opp og tørker raskt. " - Hentet fra www.nostebarn.no (Nøstebarn) På varme dager så svetter vistnok en baby mer i bomull enn tynn ull / ull-silke. Jeg fikk baby i September, og brukte mye ull fra han var helt liten og gjennom hele vinteren. Men jeg må nok ærlig inrømme at jeg ikke har noen ullbodyer som passer han nå til sommeren, men har tenkt tanken på å kjøpe en eller to.
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Brukte ullbody til begynnelsen av mai, men hadde da lite annet utapå Bruker du ull skal du ikke ha masse annet på, bare noe vindtett uten på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå