bjørnen*i*det*blå*huset Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Søndag 27.mai bestemte lillegutt seg for at han ville ut :-) Natt til søndag kjente jeg noe som lignet litt på menssmerter. Sto derfor opp tidlig på morgenkvisten fordi jeg ikke fikk sove like vel. Merket at smertene kom omtrent regelmessig, men det var langt fra så vondt som jeg trodde det skulle være. Klokka 15.00 ringte jeg fødeavdelingen som sa de syns jeg kunne komme inn til sjekk. Rett over 17.00 kom vi inn (på veien ville jeg nesten snu fordi jeg var sikker på det var falsk alarm siden det ikke gjorde noe særlig vondt...). Etter å ha blitt sjekket av jordmor hadde jeg faktisk 8cm (!!) åpning, og det bar rett inn på fødestuen. Der satt jeg lenge i badekar (deilig...). Prøvde lystgass, men hadde sannsynligvis kommet for langt til at det skulle hjelpe på smertene. Etter badekaret sto jeg litt å hang på en prekestol. Da gikk vannet og jordmor foreslo jeg skulle legge meg ned fordi jeg fikk en fryktelig pressetrang... Rett før 21.00 var lillegutt ute! En stor plugg på 4500g :-) Måtte sy noen sting, men det gikk heldigvis bra selv om han var stor. Jordmor kommenterte senere at jeg hadde en kropp som var laget for å føde... Hehe... Sånn i ettertid sitter jeg igjen med en god følelse når jeg tenker på fødselen. Vondt var det så absolutt, og jeg er veldig glad for at det gikk så fort som det gikk, men det var absolutt en opplevelse jeg ikke ville ha vært for uten! Nå skal jeg bare kose meg hjemme med en deilig baby...
beibiboom Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Gratulerer så mye:-) kjekt å høre at det kan gå så bra også!!
Vi fikk en Jente! Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Gratulerer! Kjekt å høre om noen som har hatt en grei fødsels opplevelse. Syns det eneste en hører om er alle de fæle historiene! Lykke til med småen og igjen gratulerer!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Wow! Gratulerer så masse! Var jo ikke avskrekkende i det hele tatt din historie da! Kos deg masse i tiden fremover!
conney skal ha nr 2:) Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Gratulerer masse med guttebaby:) Jeg har enda 3 mnd før min lillegutt kommer til verden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå