*Lissi* Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 For å gjøre en lang historie kort: jeg søkte om økt bidrag. (som jeg fikk) Han klagde inn vedtaket, men fikk ikke medhold. Super sur på meg nå. Ringte i dag, og ville ha privat avtale. Noe jeg ikke er så interessert i. Ikke for å være fullstendig jævlig, men for at jeg mener det er ganske rettferdig det han betaler nå. Er kun økonomi og hvor mye han må offre av feriedager jeg hører. Har prøvd å gjøre ting enkelt for han, men er kommet til et punkt hvor jeg ikke gidder mer. Han spør aldri hvordan barna har det. Ser de en helg i mnd. Og er ikke snakk å stille opp ekstra. Hadde han engasjert seg litt, så hadde jeg uten tvil vært mer sammarbeidsvillig. Skjønner ikke at en person kan være så totalt egoist.
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 de som ikke har barna boende hos seg, tenker ikke på at det faktisk koster å ha et barn... og da, klage på å måtte betale bidrag.. det er synes jeg er smålig.. hadde bidragene vært som før i tiden, der motparten virkelig skulle flåes for hver en krone, hadde det vært noe annet.. onkeln min har 2 barn med ei kvinne, og da han drev å betalte bidrag, betalte han over 6 tusen, og dette var på 80 tallet... han hadde selv 2000 kr å leve av, når alle regninger, og husleie+ bidrag var betalt.. og da var også barna ofte hos han, og han kjøpte ting og klær til dem.. tror bidragspliktige i dag, skal være glad over den ordningen som finnes i dag...
Travelmor Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Det er nok lurt å ikke ha en privat avtale når det er på den måten. Min eks vedgikk selv at det nok var lurest å la det gå gjennom trygdekontoret. Tror det ville blitt vanskelig å få de pengene ellers! Det er jo blodpenger for ham og ikke med tanke på at det kan komme ungene til gode. Tror mange ekser er veldig egoistiske, for de ser bare eksen og ikke ungene, som disse pengene er ment for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå