Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Vi skal til Syden om tre uker, jeg og mannen min. Jeg er 27 uker på vei og er helt i form, men jeg har hørt så mye forskjellig så jeg begynner å bli litt usikker her.. Er det lurt av meg å ta med oksygenmaske som jeg bare bruker mens jeg sover? Har jo hørt at det kan være farlig å puste inn så mange bakterier som det er i luften i Syden. Vi skal tross alt være der i 15 dager.. Vil jo ikke ta noen sjanser. Er redd for toxo osv. Burde jeg ta med drikkevann fra Norge eller er det trygt å drikke vannet man kan kjøpe i butikkene der? Er det farlig å bade i bikini, eller burde jeg bruke hel badedrakt slik at det kommer mindre sol på magen? Er stranda trygg, eller burde jeg bare holde meg til bassenget? Hotellet er 5 stjerner og har 3 basseng. Og en siste ting... er jeg veldig kravstor om jeg ber om å få komme inn på kjøkkenet på restaurantene bare for å sjekke at det ser rent ut, og at de koker/steker maten 100%? Jeg er jo tross alt gravid da...
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Ha ha, nå lo jeg godt! Hvis dette er et seriøst innlegg, så blir jeg heeelt matt her jeg sitter.....
bl0mma Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Jag tror inte du trenger va orolig før noen av de spørsmålen du hadde, kvinnor får ju barn i de lenderna också Har hørt att man generellt sett inte ska utsetta magen før mycke direkt sol da det blir en liten "bakovn" der inne, på nestan alla strender i syden leier de ut parasoller som man kan svalka sig under. Jag hade nog inte spurt om att få se køkkenet da det nog upfattes litt frekkt:). Ett tips før att få en liten tanke om hur køkket ser ut er att se på toaletten, er den ok så er oftast resten det också. Jag tror attdet er betydligt renare och mindre bakterier i havet enn i en pol på hotellet, sallt skal ju ha en helande effekt. Da jag vart i Tunisien blev jag fortallt att alla små pojkar som blivit omskurna fick en tur til havet før att de skulle gro snabbare:) kos dig i syden
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 hmmm...nå er ikke jeg noen ekspert, men dersom dette skal være et seriøst innlegg så tror jeg du bekymrer deg piiiiiiiittelitt for mye!! For det første, la oksygenmaska di ligge hjemme, det samme gjelder drikkevannet, sol deg i hva du vil men skal du være naken vil jeg anbefale nudist-strand(i tilfellet du blir tatt for blotting), og hold deg unna kjøkkenet på restaurantene. Til tross for at både du og mange andre millioner kvinner er gravide tviler jeg på at noen ønsker å ha deg inne på restaurant-kjøkkene! Tjohopp tjohei!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 åååååhhhh pinglete anonym kan du sje stilla opp me nicket ditt når det einaste du kan e å slenga drid!!!
HeBergen Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 Hei Jeg skal også til syden i løpet av den neste mnd, og her derfor snust litt rundt etter ekstra forhåndsregler for oss gravide. Tror ikke du skal være så veldig bekymret, men stort sett ta de samme forhåndsrelger som du gjør her hjemme. Pass på at grønnsaker og frukt er godt vasket, og at kjøtt er godt gjennomstekt. Vannet man får i springen er sjelden det beste i sydlige land, men flaskevann er det ingen grunn til å tvile på Ang oksygen har jeg aldri hørt om noe slikt før. Tror du kan ta det også helt med ro! Det er nok greit å unngå de helt store mengder sollys på magen, men kanskje først og fremst unngå at du blir overopphetet. Vet ikke noen grunn til at du ikke skal kunne bade i havet.. Kos deg på ferie!
*RutIetutt* Skrevet 2. juni 2007 #7 Skrevet 2. juni 2007 Var nettopp en uke i syden selv - 31-32 uker på vei. Pustet helt fint uten oksygen-maske;o) Solte og badet i bikini....men passet på å kjøle meg ned av og til med å drikke godt, ligge under parasollen av og til, bade og dekke magen til av og til siden en faktisk blir lettere svidd på den siden den stikker ut... Går helt fint å bade både i basseng og i sjøen. Ville ikke stresset med å skjekke ut alle resturanter du skal spise på...det holder å passe på at kjøttet du spiser er godt stekt (si i fra om dette) og at du ikke spiser ting du ikke ville spist hjemme i Norge....pass også på at du ikke spiser is som ikke er pakket inn (ikke spis kuleis for eks - men vanligh innpakket is går helt fint) og at frukt og grønnsaker er godt vasket eller skrelt. Og vannet de selger i butikkene er absolutt helt trygt å drikke:o) God tur:o)
HeBergen Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/den_gravide_kroppen/enkle_forholdsregler_for_sydenturen Står enkelte ting, ganske enkelt og greit;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå