fru tekopp Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Har ei jente på 4 år som totter når hun skal sove og av og til når hun er sliten og bare vil kose seg litt. Men nå begynner hun å få ganske stort overbitt, noe som bekymrer meg en del. Har selv hatt regulering og vet hvor vondt det er! (Ja, jeg tottet da jeg var liten, jeg også...) I går prøvde vi å bruke en smokk i stedet, og det gikk greit. Hun sovnet med smokken og det gikk fint. Er det en god mulighet til å slutte med totten? Det å bruke smokk, mener jeg? Har ikke tenkt å la henne ha den noe mer enn i senga når det er kvelden, og ikke over lengere periode enn 1-2 mnd. Bare for å kvitte seg med totte-vanen... En smokk er jo litt lettere å "miste" enn en tommel..... Eller er det noen andre som har tottebarn som har sluttet? Hvordan, i så fall?
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Her tottes det fortsatt når hun skal sove. Hun er 6 år. Tenker at hun slutter av seg selv ganske snart jeg.
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 ingen erfaring, men hva med å smøre noe på tommelen ? Sånn anti neglbiting greier eller noe ??
fru tekopp Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. juni 2007 Har prøvd masse greier til å smøre på. Det blir bare suttet av og så er totten like god..... Problemet er at hun får så mye munnsår. Er jo ikke akkurat få bakterier på en barnehånd.... Da er det vondt å spise, pusse tenner og sånne ting også.
fru tekopp Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2007 Jeg tottet til jeg var 8 år... Og regulering er ikke noe jeg anbefaler!!! Det er VONDT!!! Ja, ja... Jenta vår er i hvertfall innstillt på å slutte. Men tror hun sliter litt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå