Hera Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Jeg jobber på en bensinstasjon, jeg setter min ære i å opptre korrekt og høflig bestandig. Kort sagt jeg oppfører meg mot kundene som jeg ønsker at kundene skal oppføre seg mot meg. MEN... hvorfor må penger og bankort "kastes" bortover disken i stedet for i en utstrakt hånd, hvorfor går det ikke an å si hei, hadet, takk osv tilbake? Er det for mye forlangt at kundene kaster søplet sitt i den søplekassa de faktisk står å lener seg mot, istedet for på gulvet? Er det slutt på vanlig høflig folkeskikk? Og på toalettene, hvorfor må bæsjebleier bli liggende igjen på gulvet, tørkepapiret ved siden av søplekassen osv? Sigarettsneiper og askebeger blir tømt rett utenfor bildøra ved siden av bensinpumpene og rett på bakken. Altså det jeg vil frem til er at mange folk mangler faktisk grunnleggende folkeskikk! Det er faktisk så man gruer seg innimellom for å gå på jobb fordi man lurer på hva man må finne seg i, eller hva man finner på jobb i dag. Jeg er glad i jobben min, jeg er glad i mennesker, men jeg blir utrolig lei meg på noen kunders vegne for måten de oppfører seg. Dette var ett lite "syte" innlegg, fordi det er sånn mange i vår bransje opplever mange kunder. Nå som det går mot sommerferie, kanskje alle skal stoppe litt opp og prøve å ta det litt rolig og faktisk slappe av og ha ferie. Bruke sommeren til å gjøre dagen trivelig for alle rundt seg. Og jeg kommer fortsatt til å ha som motto at jeg skal være mot kundene, slik jeg ønsker at de skal være mot meg. Ha en flott dag, alle sammen;0)
'utakknemlig bitch' Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 skjønner deg veldig godt.. og må si at jeg heldigvis ikke er en av de der!
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Jeg beklager på deres vegne. Jeg gjør ikke sånt, altså!
børdi Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Ja man kan jo lure på hvordan de folkene har det hjemme? gjør de sånn der og liksom....? Har selv opplevd på jobb i klesbutikk at noen har rett og slett driti på gulvet i prøverommet.... Og folk har lagt igjen gamle sure truser der og... Rett og slett discusting, så er med på oppfordringen din... Ha folkeskikk selv om man ikke er hjemme....
Hera Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2007 Ja, det er akkurat det jeg mener. Ta med seg folkeskikken når man låser utgangsdøra hjemme! Men ang. de opplevelser du har hatt på din jobb, så må jeg si at vi har også hatt flere av de hendelsene der. Folk som driter på gulvet ved siden av doen, henger fast blodige bind på toalettveggen.. ok, skal ikke plage dere med flere detaljer, hendelsene er mange!
børdi Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 æsj... at folk kan få seg til å gjøre sånt,,, blæææh
Snart2Jente+guttharfødt Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Eg er vel i andre enden, viss doet ser ut som drit, så rydde eg litt så ingen trur det var eg som gjor det... Det står som regel nokken andre bak deg i køa og skal inn, men eg har heldigvis ikkje opplevd dei mest ekstreme tilfella som eg lese om her. Ja, til å bevare folkeskikken!
1kar&1møy&meg™ Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 amen! jeg har også jobba i butikk og skjønner der skikkelig godt!
*mamma* snart bryllup Skrevet 1. juni 2007 #9 Skrevet 1. juni 2007 Jeg jobber i butikk og utrolig nok blir jeg overasket over hvor "uhøffluge kundene virkelig kan være". Forstår ikke problemet, noen bare må være sure å sære og ja rett og slett "barnslige" men har lært meg å prøve og overse det, men er jammen ikke lett.
Hera Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 1. juni 2007 Nei, avogtil er det utrolig vanskelig. Når en kunde kan finne på å rakke ned på en "stakkar" fordi man prøver å gjøre jobben sin, eller fordi man "ikke har iq nok til en anstendig jobb" (en kunde som sa det til meg her om dagen). Det er jo i bunn og grunn veldig synd på slike mennesker. Men man må gjøre det beste ut av enhver situasjon, og håpe at kunden er litt mer positiv når h*n går.
Stratos med 3 barn Skrevet 1. juni 2007 #11 Skrevet 1. juni 2007 Huffa meg! Høres ut som om du jobber på et jævlig sted! Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke er en av de kundene du viser til der, MEN jeg må innrømme at jeg blir fort irritert på Ikea. Derfor prøver jeg å ikke dra dit så ofte. Og jeg blir da irritert på ikke bare de som jobber der, men de andre kundene også.... Men så ille som du beskriver håper jeg ikke jeg er Huff da! Dagens innrømmelse *flau* Skal prøve å ta meg sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå