Marolla Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Blir litt smågal av dette reirbyggerinstinktet nå. Skulle bare tisse litt, men så ser jeg at doen trenger en vask. Så da vasker jeg doen. Finner så ut at da kan jeg jo tørke over vasken i samme slengen. Så kommer jeg på at jeg syntes at det luktet litt rart av vasken i går kveld, så da åpner jeg vasken og renser avløpet. Men nå er jeg jo så godt igang, så da tar jeg av sengetøyet på senga og setter det i maskina mens jeg blander en pakke kafferens på ei flaske og sprayer dusjen. Så skrubber jeg dusjen ren og pen og tørker over gulvene. Og så må jeg tisse igjen. Men denne gangen i ett veldig rent toalett. Og det er bare tredje gang det badet blir vasket denne uka her...
tina 79:) Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Merkelig fenomen det der altså... og det verste synes jeg er at jeg egentlig ikke har energi til det heller, er jo råsliten hver gang jeg hviler rumpa, men så må jeg liksom opp igjen og gjøre noe mer! I dag skulle jeg "bare" vaske en maskin med klær... noe som ble til 4 maskiner, med tørketromling, en sjokoladekake og rene gulv i 3 etasjer. Skulle ikke jeg ta det helt med ro i dag?
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 He he... du kan godt komme hit å vaske badet vårt også asså.... har ikke den helt store motivasjonen jeg asså...
Smaspi30 Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Ha, ha! Gjett om jeg kjenner meg igjen! Har begynt å kjøre til jobb (cirka tjue minutters gange i oppoverbakker) fordi jeg ikke orker å pese og svette, men når det kommer til huslige sysler har energien vært helt ustoppelig i det siste. Vi har tre boder som nå er ryddet og systematisert (min kjære ble kommandert til å kjøre en hel haug på loppemarked). Soverommet vårt er ommøblert - tre nye kommoder har kommet på plass med tilhørende skap/skuffeopprydding. Alle kjøkkenskap er ryddet og vasket innvendig, alle vinduer pusset og alle gardiner vasket og strøket. Nå gjenstår kun to store prosjekter: Grundig vask av kjøkkenet "utenpå" (skapdører, fliser, osv.) og hovedrengjøring av bad + do - gleder meg (huff, litt sykt dette)! Prøver nok å finne på ting så jeg må utsette vasking og bretting av babytøy til det siste - greit å ha litt å pusle med mens man er i permisjon også. Forrige gang hadde jeg termin i slutten av desember, og jeg har vel aldri skrevet flere julekort - og de var ferdig i midten av november!
Forskeren Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Å, smitt meg med deres tiltakslyst! Har ikke fått gjort noe huslig i det siste, jeg, men unntak av litt klesvask...
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 hehe, morsomt å lese:-D Starta litt likt idag selv, begynte med å koste gangen, og endte opp med å ligge med en fuktig klut å skrubbe gulvtepper,hehe..
Marolla Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. juni 2007 Vi har snekkere boende hos oss vi da, så jeg blir jo gal av rotet deres. Vasker aldri opp koppene sine, tar ikke klærne sine ut av maskina, så de blir jo luktendes. Går inn og ut med sko. Neste uke, når det er bare meg og mannen min, så skal kjøkkenet få gjennomgå! Snekkerene plasserer jo ting overalt. De tar syltetøy fra høyskapet og plasserer det skapet med kopper og glass etterpå!! De setter aldri ting ifra seg der de finner det. Og kaffekoppene mine til 150 kroner stykket står på stillaset... ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH frustrasjon!
Moonflower Skrevet 1. juni 2007 #10 Skrevet 1. juni 2007 Oj! Jeg som trodde det bare var jeg som hadde blitt rar! Nå ser jeg jo at det ikke stemmer! Jeg har nemlig også i det siste fått en trang til å rydde og vaske og ordne så det er jo nesten så jeg ikke kommer meg på jobb om morgenen. Gleder meg sykt til å få oppvaskmaskin så tar i hvert fall den biten litt kortere tid I dag begynte det med at jeg rydda bort noen klær fra badet, fyllte opp vaskemaskinen, tørka av benken på badet, toalettet og vaska speilet, så rydda jeg bort noen andre klær og så at det rommet ikke var så ryddig og samla sammen Disneyfilmer og klær og bamser og bøker og heiv på meg klærne i full fart og dro på jobb! Phuu... Men da er jeg altså normal da ) Kjekt å vite!
Marolla Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 1. juni 2007 Det er bra det er rent før babyen kommer! For når den kommer, så husker man vel knapt hvor doen er hen engang!
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #12 Skrevet 1. juni 2007 Jammen ble jeg litt inspirert også! Så nå har jeg tømt klessakpene og kastet masse klær!!!! Noe så deilig som å kvitte seg med gammelt tøy. Er så sjelden jeg klarer å gjøre- er sånn "kan jo komme til å passe igjen" "denne har jeg så gode minner til" osv osv- men nå gikk alt usentimentalt i søpla!
Marolla Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 1. juni 2007 Hehe, det hjelper på å være gravid og kynisk
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #14 Skrevet 1. juni 2007 Kafferens i dusjen? Fy flate så smart!! Jeg er i gang allerede! TUSEN takk for tipset! :D
Poteto Skrevet 1. juni 2007 #15 Skrevet 1. juni 2007 er det en gravid ting å gjøre alt dette?? viss eg får dette "vaske" syndromet, håper eg det varer og hehe.. er begynnt litt, men klarer akuratt å prioritere skolearbeid før vasking
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #16 Skrevet 1. juni 2007 Så heldige dere er som orker. Har ikke tatt oppvasken på 1/2 år tror jeg ....
m den lille Skrevet 1. juni 2007 #17 Skrevet 1. juni 2007 Har lyst jeg og! Jeg har så mye ideer om alt jeg vil gjøre i heimen og alle skap jeg vil rydde ut av, alle papirer jeg vil sortere og alle kroker jeg vil rengjøre. Men bekkenløsning stopper alle forsøk og jeg er fullstendig avhengig av mannen min. Og kan jo ikke forvente at han skal gjøre ALT jeg vil gjøre - prøver å få krysset av et par ting i uka, mens jeg vil gjøre alt nå! Frustrerende for både meg og mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå