Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er så gøy å lese disse fødselshistoriene, så jeg slenger inn min også :-) På kvelden etter termindagen (hadde termin 26. mai), la jeg meg kl 23 med de vanlige kveldskynnerne, trodde jeg... Stod opp og tok et par paracet for å få sove, men skjønte etterhvert at det var noe mer som stod på. For sikkerhets skyld gikk jeg i dusjen for å se om det ga seg, noe det ikke gjorde, så da begynte jeg å pakke de siste tingene til bagen. En forvirret mann tittet opp av dyna, da var vel klokken halv to, og lurte på om det var noe på gang. Vet ikke sa jeg, det er sikkert bare maserier. De kom med noen minutters mellomrom, hadde ikke begynt å ta tiden på de enda. Min forrige fødsel var en typisk første-gangsfødsel med maserier i timesvis, og babyen kom ikke før etter 2 1/2 døgn etter at fødselen startet med vannavgang. Så denne gangen skulle jeg ikke la meg lure! Vi gikk og la oss igjen, og skulle ta tiden på riene. Oi, denne er sterk sa jeg på den første som kom, og dermed gikk deler av vannet! Besteforeldre skulle komme og sitte barnevakt, og de hadde nesten 1 1/2 time å kjøre, så de var allerede varslet og var på vei. Men jeg skjønte etterhvert at de hadde vi ikke tid til å vente på, for dette gikk fort! Jeg måtte puste godt gjennom riene, og begynte å bli en smule stresset. Så mannen måtte pent gå og vekke naboen for å be de se etter sønnen vår til så lenge. Det var en times kjøring til sykehuset, og takk og lov for at det var på natta og ikke noe trafikk gjennom byen :-) Vi dro litt over kl tre, og var fremme på sykehuset litt før fire, etter at mannen kjørte som en gal. Jeg var så innstilt på at det kom til å ta lang tid, så jeg sa at jeg må vel ha 4-5 cm åpning når vi kommer inn, og håpet at vi skulle være ferdig til kl ni. Han turte ikke si noe til meg, men han kjente meg igjen fra sist fødsel og hørte at fødselen var kommet langt. Ikke godt å sitte og ligge i bilen med kraftige rier i full fart! Med fire rier fra bilen og inn på undersøkelsesrommet, så konstaterte jordmor at det var så og si full åpning, og bare en liten kant igjen, HJELP! Så det bar rett inn på føderommet, jordmor rakk bare å registrere hjertelyden til babyen med en dopler, og fikk ikke registreringsbelte på. Mens jeg strevde meg ut av klærne, kom pressriene. Og etter tre pressrier, med nesa godt inn i lystgassmasken, kom vår skjønne prinsesse kl 04.19, samtidig med resten av vannet. Så vi rakk å være på sykehuset i 20 minutter før vi var ferdige, vi var helt i sjokk begge over at det hadde gått så fort. Jeg var redd jeg hadde revnet fælt siden det hadde gått fort, og hun var ganske stor, 3975 g og 51 cm, men fikk bare to små kloremerker så jeg slapp heldigvis å sy. Så det gikk litt over fem timer fra kraftigere kynnere til alt var over, slettes ikke verst :-) Jeg var jo andregangs fødende, pluss at jeg har tatt modningsakupunktur, så jeg burde vel ha skjønt at dette kom til å gå fortere enn sist i hvertfall. Nå er vi hjemme igjen, og ting er som det skal, med vonde etterrier, ammestrev og barseltårer :-) Men vi koser oss som bare det, og storebror på 3 år er bare så stolt.

Lykke til alle dere som fortsatt venter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at tulla ble født 28. mai, på pappa's og farmor's fødselsdag, så nå er det tre generasjoner som er født på samme dag! :-)

Skrevet

Gratulerer så mye! :))

Ja, det gikk fort! Bra dere kom frem i tide! Tenk om du hadde født i bilen!!

Kos dere masse masse! :)

Skrevet

wow ska sei!:) gratulere så mye! Samme dag blei eg tante igjen for 5.gang, men min søster va ikkje så heldig...der endte det med hasteks. Så jenta hennes igår og er sikker på at din også er like herlig:) ble jo bare mer utålmodig nå...hehe (har ikkje termin før 8 aug).

Skrevet

Oy oY- her gikkd et unna ja!

Gratulerer så mye:-))) Utrolig med de bursdagene i familien din da- sprøtt:-))) Og koselig!

Merker at i dag blir jeg i godt humør av å lese fødselshistorier! Babyene kommer faktisk ut til slutt....Det finnes håp!

*Klem*

Skrevet

sitter å griner jeg nå:))

gratulerer med jente--babyen din:))

blir så rørt for tiden:))

Skrevet

oisann, drømmefødsel jo:p

Gratulerer såå mye:))

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille jenta.

Spesielt med 3 generasjoner som har bursdag på samme dag da! Artig.

Skrevet

Wow! Skikkelig turboprinsesse du har fått deg:) Gratulerer så masse! Kose deg i tiden fremover!

Skrevet

Gøy å lese fødselshistorien din, det virket som en grei fødsel! Jeg er også andregangs og er ganske spent på fødselen denne gangen. Det tok tolv timer sist og det går nok fortere nå. Derfor lurer jeg på om du føler at det gikk altfor fort eller at det bare gikk veldig bra?

Skrevet

Fra HI

Følte ikke at det gikk altfor fort, sikkert fordi jeg ikke skjønte at åpningen var nesten full. Det er jo ofte sånn når det nærmer seg slutten, at riene kommer i ett uten pauser, men jeg hadde korte pauser i mellom. Det verste var at jeg måtte begynne å presse med en gang jeg kom inn på føderommet. Jeg har aldri brukt lystgass, og jeg så stjerner når jeg supte gass for harde livet mens jeg trykte. Har tenkt på det i etterkant om det ble litt voldsom opplevelse, men sitter vel med følelsen at det var deilig at det gikk ganske fort, så jeg slapp å gå og tråkke og vente på centimetrene som skal åpnes.

Lykke til, du må nok regne med at det kommer til å gå fortere med deg og som det gjør med de fleste andregangsfødende.

Skrevet

Takk for svar!:)

Er spent jeg, men ni uker igjen til termin, så jeg skal pørve å smøre meg med tålmodighet. Kos deg med babyen!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...