Mamma`n til verdens nydeligste Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Har en datter på 17 mnd som jeg virkelig må kjempe med for å få pusset tennene til hver kveld (pusser bare kvelden foreløpig). Hun blir helt rabiat, og jeg må holde henne fast med armer og det hele for å i det hele tatt få kommet litt til... Tror det bare er en fiks idè fra hennes side, men jeg MÅ jo få pusset for hun har 16 tenner nå.... Er redd jeg gjør noe galt med å tvinge henne slik at hun kanskje får skrekken på en måte, men hva skal vi gjøre da??? Gode råd tas imot med stor takk! :-)
Lucia07 Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Har samme problemet, er en skikkelig kamp hver kveld. Redd han skal få traumer...
PintSizedDictator Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Hmmmm, kanskje hun kan få prøve å pusse selv først, og så tar du over etterpå for å være sikker på at "karius og baktus" e borte;) Eg gjorde det til en lek med min datter da hun slo seg vrang....latet som om eg jaktet på baktusene med tannkosten...spratt nesten rundt i munnen med børsten mens eg kom med utrop som "nei...der løp han jammen å gjemte seg nede....oi...han e så rask...nå MÅ vi få tatt dem..." hehe hun syntes det var kjempemorsomt ihvertfall;) Og så får hun fluortabelett etterpå med bringebærsmak....så hun vil bli fort ferdig med tannpussen:P
Mamma`n til verdens nydeligste Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. juni 2007 Hun "pusset" selv tidligere, men nå er det ikke så stas lenger... Hun har den i beste fall litt i munnen og sutter på den, men når jeg kommer og skal overta så er hundre og ett ute igjen.... Så utrolig leit å avslutte alle dager på de måten.. :-(
PintSizedDictator Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Vel, det å gjøre tannpussen til en lek pleier å fungere;) Det e alltid morro når mamma tøyser og tuller:) Og det å lese om Karius og Baktus pleier også å ha en viss innvirkning:) Håper du finner en løsning på problemet, for det e ikke noe morro når leggetiden blir en kamp. Selv sliter eg med å få jenten min til å holde seg i sengen....hun e oppe minst 10 ganger i løpet av en halvtime for å ...ja, vet ikke hva. Poenget e at hun prøver å dra ut tiden, og eg blir kjempelei til slutt.
maje76 og emilie 15.07.07 Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Her går det veldig greit faktisk, fikk en ny type tannkrem av min mor fra volare som smaker veldig godt .-) Så synger vi puss puss så får du en suss.... så gir jeg ho en suss Veldig viktig med fluortablett etterpå, for det er nam nam
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Kanskje du kan prøve med at ho får pusse dine tenner og så kan du pusse hennes etterpå, eller evt samtidig? Belønning m fluortablett, eller "pussenam" hjelper for dei som liker smaken :-) Det fins tre forskjellige smaker, banan, peppermynte og anis/lakris (men husker ikke styrken på den siste) Du må i alle fall ikkje gje etter, det vil du angre viss ho får hull i tennene.... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå