Fiolinen Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Jeg reiser til syden 6. juni, og så i stad at passte mitt går ut den 16. juni. Vi skla tilbake 13. juni....så det er jo tre dgaer før utløpsdato..hva gjør jeg???
Northernlights Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Du trenger ikke gjøre noe som helst hvis det går ut ETTER at du har kommet hjem. =)
imsdal med julesmak Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 I tilfelle musefelle det skulle skje noe på turen eller noe, så kan du ringe passkontoret å så forlenger de utløpsdatoen med 3 mnd.
Kamomille Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 noen land krever at passe gjelder en viss tid ETTER planlagt hjemreise (i tilfelle noen betsemmer seg for å bli lenger etc). Hør med reisebyrået ditt. De burde vite om dette gjelder der hvor dere skal
En_av_hver Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Hei. Noen land krever at passet er gyldig i 6 mnd etter at du har kommet hjem, men dette er gjerne litt "fjernere" land og kanskje USA. Gå på passkontoret og forleng det med tre mnd så holder det helt fint. Det koster ingenting og du får bare ett stempel. God tur!! :-)
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Det kommer an på hvor i "Syden" du skal, det da. Dersom du skal reise innenfor EØS-området er det ikkeno' problem, siden passet der ikke fungerer som pass, men som nordmenns eneste gyldige form for identifikasjon. Så lenge den er gyldig er alt i orden, ingen krav om at den skal være det så og så lenge etter du forlater landet. Dersom du skal utenfor EØS, f.eks Tyrkia eller Nord-Afrika, kan reglene være annerledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå