MorT-3gutter Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Hei, har lest innlegget ditt vedrørende barnehagen og hadde et innlegg til deg der. Ser at du hadde snakket med styrer som var lite motagelig for kritikk. Er dette en kommunal eller privat barnehage? Hvis dette er en kommunale barnehage kan du ta kontakt med oppvekstkontortet i kommunen og legge fram saken der. Det er kommunen som er styrers arbeidsgiver og da har de ansvaret for ungene. Høres ikke særlig sikkert eller hygienisk ut i denne barnehagen. Tenker bare på hvor mye smitte som florerer i en "vanlig" barnehage,hvordan er det da når bleier flyter osv. Jeg mener ikke at vedkommende skal få sparken, men kanskje trenger de litt nærmere oppfølging. Stikkprøver fra foreldre og fra kommunen. Du har jo bare deres ord for at dette var et enganstilfelle. Forklar at du er bekymret for barnet ditt og andres. Du kjøper en tjenese hos barnehagen og da har man lov til å stille litt krav. Lykke til - føler med deg :=)
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Takk for svar morT3gutter Dette er en privat bhg og hun jeg snakket med som er ped leder er OGSÅ medeier...noe som bekymrer meg ennå mere. Har hørt at ei tar jenta si ut fra bhg fra høsten pga misnøye, men mine 2 trives SÅ godt og det er uaktuelt...derfor lurte jeg på hvordan man kunne fått fokus på dette på best mulig måte...?
MorT-3gutter Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2007 Huff da blir det straks værre. Hadde det vært kommunal eller foreldredrevet barnehage hadde det vært så mye enklere. Nei, du får bare ta møte og håpe at foreldrerepresentanten også kan komme. Det viktigste er å holde seg saklig og presisere at du har barnas beste i tanke. Ikke at du ønsker å være kverulant, men at du er bekymret og trenger å få hørt hvordan ting gjøres i f.skj situasjoner. Du kan helt sikkert ta kontakt med arbiedstilsynet og spørre om råd. Alle barnehager har retningslinjer de skal følge. Det være seg sikkerhet, hygiene, retningslinjer vedrørende støy og alt mulig. Ta kontakt med mattilsynet/helsetilsynet og få de til å ta stikkprøver. Vet om en barnehage som ble stengt pga ekstremt dårlig hygiene, for dårlige kjøleskap osv. Lykke til
nickoline og supermann Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Synes alle foreldre burde ta seg en tur innom badet i barnehagen en gang i blant... i vår lukter det sure bleier ut i gangne innimellom. ikke fått med meg saken din sjaman, men da gutten vår ble syk av salmonella måtte jeg informere barnehagen om hygienetiltak. innskjerping av håndhygiene osv.Kommunelgene sendte også ut skriv. Det burde vaskes mellom hvert bleieskift og i tilegg brukes engangshåndklær. Men når disse ligger oppå hverandre på stellebordet og man fjerner et og et har det jo ingen hensikt. Har også poengtert for ledelsen etterpå med hensyn til håndhygiene........ja da. vi er strenge på det. Men helt ærlig. har enda ikke sett noen sterilisere henda sine i barnehagen etter bleieskift jeg altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå