Gå til innhold

Trenger gode råd til eksamen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

11.,12. eller 13. juni skal jeg opp til muntlig eksamen for å bli sosionom.... Problemer er at jeg er hjemme med tulla på dagtid, dermed har jeg sååå liten tid til å lese. Dessuten er det utrolig tungt å sette seg ned å lese på ettermiddagen... Prøver å få lest når hun sover osv, men det går treig!! Er det noen som har noen gode råd til meg....? Hvordan får jeg utnyttet den lille tiden jeg har best mulig?!

Er redd denne eksamnen går rett i dass....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skaff deg barnevakt noen dager, så får du lest hele dager (sett deg på skolen / bibliotek eller noe). Du får mye mer sammenheng i ting hvis du får lest litt lengre omm gangen, enn bare en time her og en time der....

Lykke til på eksamen anyway :)

Skrevet

Takk for råd...men vi har flytta til ett helt nytt sted hvor vi ikke kjenner noen som kan sitte barnevakt... Og familien er et stykke unna. Skolen min er 8 timer unna, så vanskelig å ta turen dit og. Her i nærheten er det ingen skoler (så vidt jeg vet)... Har flytta utpå landet skjønner du...:)

Menmen, hjelper vel ikke å bruke tid her uansett...:)

Gjest thricane
Skrevet

skaff deg oversikt over emnene, ikke les fra a til å, men velg ut emner og spørsmål, og skriv om det... da lærer du mye på kort tid i hvert fall..

Gjest thricane
Skrevet

nå vet jeg ikke hva enmene i fagene du skal ta er, men jeg vet at noen ganger kan man få den store øversikten ved å lese barneskolebøker om dette. f eks historie. litteraturen er lett og man får med seg de viktigste store trekkene. så kan man spe på med tyngre pensum på "knaggene".

Skrevet

Jeg skal ha en integrert muntlig årseksamen, den varer ca 30min....

Jeg må da først forsvare bacheloroppgaven min, noe jeg tror jeg har kontroll på. Deretter får jeg en av fire artikler, de er tunge, men viktige å kunne godt. Til slutt får vi spørsmål fra pensom. Mannen min, som gikk ut i fjor, fikk spørsmål om hva som var hovedtemaet i en bok de dro ut av bunken med pensumbøker... Så det er mange emner det er snakk om, men de stiller ikke detaljerte sprsmål. Heldigvis....:)

Men tusen takk for tips hvertfall, skal ta det med meg!

Gjest thricane
Skrevet

å hjelpes.... da hjelper nok ikke mine tips stort:)

ønsker deg masse lykke til... nyt det at du akkurat nå kan spise så masse sjokolade du vil OG ha god samvittighet for det:) hihi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...