fleXibel Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Fikk tips om spelt-brød UTEN hvetemel i av ei på helsekosten, var visst en grei erstatning for vanlig brød når en skulle litt ned i vekt..
Salsa Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Vi har et sånn spelt-brød med pistasjenøtter i her hvor jeg jobber. Det er faktisk veldig godt. Hvis man tar litt lett-syltetøy på, så blir det nesten som en liten kake ((: Finnes flere typer, men jeg har ikke smakt andre.
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Jeg har bakt en del speltbrød selv, og synes det er kjempegodt =) Man blir ikke like oppblåst i magen når man spiser speltbrød i alle fall. Har også kjøpt speltbrød, både på bakeri og i butikk - og synes det duger bra :-)
Gjest thricane Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 for å gå ned i vekt? ga hun deg noen forklaring på hvorfor du går ned ved bruk av spelt og ikke hvete? det er jo flere kalorier i spelt enn hvete faktisk.... men ikke for det altså, det inneholde jo mer proteiner, andre aminosyrer og b vitaminer, så du får kanskje i deg mer næring, men du blir nok ikke nye tynnere om du spiser samme mengden... ville jeg tro. kan godt hende jeg har forstått det feil da, så overbevis meg gjerne...
Salsa Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Har nok med karbohydrater og Glykemisk Indeks å gjøre (: Mindre karbohydrater i spelt enn i hvete har jeg forstått.
Gjest thricane Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 hvor har dere det fra? jeg slo opp spelt vs hvete nå, og spelt hadde 74,51 kullhydrater mens hvete hadde 63,90 pr 100 gram.. altså, bare for å ha det på det rene har jeg ikke noe i mot spelt... jeg tror på at det gir mer næring enn hvete, og vet at enkelte blir mer oppblåste i magen av hvete. men slankende?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå