Nickey Mouse Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Kom til å tenke på det, her jeg sto og skiftet sengetøy. Noe jeg gjør ganske ofte - oftere enn hva som er nødvendig i forhold til hygiene. Bruker jo både ekstra strøm og utslipp. Vi bor sånn til at vi bruker endel bil. Men siden mannen kjører buss, pleier vi ofte å kjøre til bussgarasjen, for så å ta bussen inn til Oslo sentrum (kjører jo gratis:)). Også tar jeg toget frem og tilbake til jobb - som regel. Går frem og tilbake til bhg. Kildesorterer så best vi kan: papp/plast/organisk/rest + prøver å være flink med den lille hermetikken som er. Også bruker vi gjenvinningsstasjonen ofte - men det er jo mest fordi det er praktisk for oss... Har litt kjøpe-større-bedre-mentalitet. Men sjekker alltid om noen andre vil ha det som er blitt "forkastet" - og det er det jo ofte med flere uetablerte familiemedlemmer... Noen som gjør spesifikke ting for å spare miljøet?
børdi Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 kildesorterer, bruker mindre vaskemidler, (har microfibermopp og rent vann, og microfiber kluter) gir bort ting om vi skal bytte noe , f, eks, eller selger på finn, Kaster ikke så mye. Bruker beina om mulig.
Simselimsen Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Prøver og huske og ta med meg plasikkposer når vi drar på matbutikken (har en million som hoper seg opp og må kastes til slutt) Går ganske mye nå om våren/sommer/høst bor veldig sentralt, så vi går så mye som mulig, da får vi jo også litt mosjon og ungen(e) får en trilletur. Vanlig sortering, men kunne selvfølgelig vært ennå flinkere. Bytter inn bøker istede for og kaste dem (lettleste hjernedøde pocketbøker) Har avbestilt telefonkatalogen. Prøver og skru av lys og sånnt i huset når vi ikke trenger. ( Men ikke så flink til og skru av teven da) Prøver og bruke kost og søppelbrett mer en støvsuger. Men det må nok ennå mere til! Skulle ønske vi kunne gjøre noe mer spesifkt så det føltes ut som om vi faktisk gjore noe for miljøet.
Nickey Mouse Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. juni 2007 Ja, føler jeg burde gjøre noe mer spesifikt for å spare miljøet. Vi begrenser jo bilbruken mye, men sånn vi bor, blir det nødvendigvis endel kjøring uansett... Avbestille telefonkatalogen skal jeg gjøre. Små ting hjelper jo også - ihvertfall hvis det blir mange små ting!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå