☆Monica80♥ღSiriღ♥ Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Skjønner veldig godt problemstillingen din i inlegget ang permisjonen, pga vi har det på samme måte.. Tror jeg har klart å løse det på en ganske økonomisk måte for vårs del ihvertfall, han tar permisjon en dag i uka.. Har heldigvis en forståelsesfull sjef, slik at jeg får lov å jobbe en dag i uka gjennom hele permisjonen. På denne måten mister vi ikke mye inntekt slik som vi ellers ville ha gjort, og sambo beholder kundene sine Vet ikke om du har en annen ide om hvordan dette kan løses og far får ha permisjonen sin...??
pea-in-the-pod Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Tja, jeg er ikke så langt på vei enda og vi har vel egentlig ikke drøftet det skikkelig men jeg vil ikke jobbe i permisjonstiden. Ender sikkert opp med at han tar ut sine uker spredt (i stille perioder) også får jeg ta ubetalt ferie de ukene (vil så gjerne være sammen, ettersom vi ser hverandre ganske lite sånn ellers)... Har ikke satt meg så nøye inn i alle regler ennå, men håper det er mulig å gjøre det på den måten? Synes også det er vannskelig å skulle sette opp tidspunkt for pappaperm ettersom vi aldri helt vet når han kan ta seg "fri". Det er klart han mer enn gjerne vil ta seg fri for å være med babyen - ikke det det står på altså Han har en ganske spesiell jobb og 6 friuker kan bety veldig mye penger for oss... takk for svaret ditt Koselig å se sitt eget nick i en overskrift! God helg!
☆Monica80♥ღSiriღ♥ Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2007 Hadde liksom vært mye enklere om vi kunne gitt beskjed til nav en gang i mnd om hvem som hadde hatt permisjon og sånn den mnd som hadde vært da.. Er mulig for deg å ta ferie når han har permisjon ja, men vet ikke hvordan nav gjør det.. Om hvor tidlig de må ha beskjed ang når han skal ha permisjon.. Har lest litt på reglene ang det her, men skjønner jo overhodet ikke så mye ennå.. fant en fornuftig side en eller annen plass på nettet (husker ikke hvor) der du kan regne ut hvor mye hver av dere får i permisjonspenger.. får opp beløp pr uke der faktisk.. Vet hvordan det er med at de seks ukene kan utgjøre mye penger ja, blir vel tap på bortimot 20000 på oss på de ukene om han skal ta dem sammenhengende... Men kommer faktisk mye bedre ut av det om han tar en dag i uka.. Da kan det faktisk hende at vi slipper unna å tape så mye som ei krone på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå