Gå til innhold

Hvis det skjer noe når man er bortreist...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det skjer noe med babyen når man er bortreist , f.eks at man får mye smerter da eller fødselen begynner, kan man da bare reise til nærmeste sykehus? Jeg skal jo f.eks reise til andre siden av landet i helgen, og blir der noen dager. Hvis fødselen skulle starte (bank i bordet for at det ikke gjør det!!!!) Kan jeg da bare reise til nærmeste sykehus eller hvordan er det der? de kan jo ikke la meg føde alene prematurt heller da =P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen sjukehus som vil avvise deg fordi du ikkje bur i distriktet. Eg hadde planar om å oppholde meg både i Haugesunds- og Bergensdistriktet før fødselen og begge sjukehusa sa at om evt fødsel starta eller anna skulle oppstå så var det bare å ringe og evt komme.

Skrevet

Ok! betryggende... for man hører jo om de som egentlig hører til (og har søkt fødeplass) på de store sykehusene, som blir sendt til et annet sykehus midt i en fødsel... Men de kan jo ikke holde på sånn i en eventuell prematur fødsel, så lenge de har nyfødtintensiv på det sykehuset?

Skrevet

Eg og stussa på dette med å søke om fødeplass, og tok derfor kontakt med Haukeland/KK i og med at eg ikkje har gått på kontroll i Bergen eller omeng. Dei sa då til meg at det var berre å komme når fødselen var i gang, og eg trengte ikkje å melde fra på forhånd eller søke. Eg trur det er helst i Oslo at ein må søke, og ved ein akuttsituasjon så kan eg ikkje se for meg at dei blir sendt mellom to sjukehus der heller, (men ein skal jo høyre mykje før øyrene detter av).

Skrevet

Når man søker fødeplass er nok det beregnet på de fødslene som starter og foreløper helt normalt, slik at det ikke blir for mange fødende på en gang på ett sykehus. Ved akutte situasjoner drar man til nærmeste sykehus. Akkurat som du ville gjort hvis du ble syk på andre måter.

Skrevet

Ok, da vet jeg det =) takk for svar, og får håpe jeg ikke trenger det =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...