Etaner Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Tenkte jeg skulle prøve meg på litt brødbaking. Men de brøda jeg har prøvd meg på hittil har enten vært sånne ferdigpakker eller ikke fungert noe særlig. Noen som har en helt super oppskrift.. Gjerne litt grovt (=
-Bobsi Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Trikset med grove brød, er å ha i litt glutenmel (ikke glutenfritt...). Da hever det seg mye bedre. Vi bruker mye ferdigpakken solsikkebrød med rug som basis. Da har vi i litt sesamfrø, linfrø, gresskarkjerner, alt etter som hva vi har i hus. Bruk gjerne en del olje, da blir brødene saftige. Vi bruker brødmaskin og der er blandingsforholdet 3,5dl væske og 9 dl tørrstoff. Blir som oftest veldig bra.
Etaner Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2007 Takk skal du ha for gode tips. Jeg har prøvd den pakka med solsikkebrød men syns liksom de blir så flate, så jeg kan jo prøve ut tipsa dine (-: Er nok ute etter litt mer luftige brød ja enn de jeg har fått til. Det der med heving er ikke bare lett nei. Hva er best å bruke, tørr eller fersk gjær?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå