Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får muligens et lite barn i hus, og lurer litt på hvordan det er å begynne på igjen med små unger, når man har blitt vant til store unger og de fordelene det bærer med seg? ;)

Vi har unger på 6 og 8 år, og må si vi nyter litt det at de er blitt så store.

De ordner mye selv, er ute og leker alene, er på besøk til venner o.l.

Syns dere det var slitsomt å få småttiser i hus igjen?

Skjønner jo at ingen av dere angrer, så det er ikke det jeg lurer på, men var overgangen stor fra å ha "store unger" til å få et lite barn igjen?

Håper på mange ærlige svar, for vi tenker, vurderer og lurer og blir ikke klokere på hva vi skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gikk kjempefint!

Mine jenter var 7 og 11 da de fikk en lillebror.

Det viste seg p faktisk være enklere med en attpåklatt enn det hadde vært med de to eldste.

Denne gangen hadde jeg jo to flinke hjelpere =)

Nå kan jo de se etter ham litt mens jeg gjør andre ting, og den eldste som nå er 13 passer jo også hvis jeg skal ut en liten trimtur eller noe.

Det var jo litt pes å begynne å vpkne om nettene igjen, men det trøstet vi oss med at vi sikkert kom til å huske på som koselig når vi en gamg sitter på gamlehjem. Bleieskift venner man seg jo fort til igjen.

Skrevet

Mine to var også 7 og 11 når det kom en liten til.

Gått kjempefint her også,og sluppet helt unna sjalusi.

Fomlet litt med bleieskift og av/påkledning i starten,men det kommer en fort inn i igjen.

Veldig stas for storesøsknene også:-)

Skrevet

Det er jo godt å høre :)

Håper å slippe nattevåk vi da, dette er et barn som er ett år, så selve babystadiet er over.

Hmm...de sover vel stort sett hele natten når de er over året, gjør de ikke? Husker ikke med mine egne jeg :)

Skrevet

Sjekk profilen min. Her snakker vi atpåklatter. to stk, faktisk. Er så koselig:)

Skrevet

Mine begynte å sove natten igjennom da de var 4 uker,men det er jo veldig opp og ned.

Men stort sett sover vel de fleste om natten når de er over året.

Ønsker dere lykke til:-)

Skrevet

Ja,det kan man kalle attpåklatter:-)

men koselig da,så skjønn han er:-)

Skrevet

Det har gått kjempebra her i huset =)

Mindre sjalusi er det også fra større barn (iallefall min erfaring).

Jeg var veldig uforberedt på å bli gravid da min yngste var 7 år gammel,og eldstemann 21. Men det har vært en STOR velsignelse med attpåklatten vår. Han lyser opp hele tilværelsen,selv om den lille rakkeren ikke sover hele natta enda.

;o)

Skrevet

Anbefales på det varmeste!!!

Hadde to store på 18 og 13 da vesla kom og det har vært en sann glede for alle sammen:-) Hun har fått en helt spesiell plass hos alle sammen og jeg skal fortelle deg en hemmelighet;-).......noen ganger om kvelden når vi skal legge oss, tar vi henne opp mellom oss fordi det er så utrolig koselig:-) Hun er snill og grei og ikke noe problem å legge igjen, ellers hadde vi aldri gjort det:-) Sovet rundt fra hun var 4 uker..... Og ja, de aller fleste 1-åringer sover hele natten. Det er en jobb å få de til å gjøre det, men det er verdt det:-)

PS.. Legg inn et innlegg på Modne foreldre - der har mange erfaring i å få attpåklatter;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...