Gå til innhold

Alene på badestrand - 12 åring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tøtta mi på 12 vil dra alene med venninner til badestrand... det tar en halvtime å sykle dit. Jeg sier nei, men jeg er jo heltteit :-/

Er jeg streng? Eller burde jeg la henne dra dit?? Er ikke mest bekymret for sykkelturen, da det stort sett er sykkelbane hele veien.

12 åringen sammenligner det med å dra i bassenget alene.. men der er det jo vakter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ikke si så veldig mye siden jeg bare er 20år selv. Men da jeg var på den alderen bodde vi i fjære om sommeren.

Vi hadde aldri voksene med.

Har vokse opp i fjæra så og si... Tror ikke det er farlig å la henne dra. Hun må jo lære ting på egen hånd også.

men det var bare det jeg ville si. :)

Skrevet

Er hun god på å svømme?

Jeg husker jeg sykla til stranda med venniner da jeg var 12 år men vet ikke om hva jeg kommer til å si når snuppa kommer å spørr.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg også tenkte på det når jeg så overskriften...12 år? ja, hva så? når jeg var 12, så sykla vi til byen, og bada på en strand der, ved havna!! (er lagt opp til bading da).

Når jeg var 10, så sykla vi gjennom byen, laaaaaaangt på andre sida av der vi bodde. Tok 1 time og sykle, bada der hele dagen, og sykla hjem igjen.. uten voksne.

Når jeg gikk i 2 klasse sneik vi oss avgårde med bussen til byen, uten at foreldrene våre visste det. Hehe.

Det har da gått bra, men som hun over her sier, jeg vet ikke om jeg ville satt pris på det når dattra mi blir 10-12....

Skrevet

Huff ja.. en blir vel litt hønemor. Jeg gjorde også sånt alene når jeg var 12 år. Hun tar buss til byen (til tannlege, men ikke på shopping). Og hun får shoppe alene med venninner på nærmeste kjøpesenter...

Men verden har jo forandret seg en god del siden jeg var 12.. jeg synes det skjer så mye tragisk, og for meg er hun jo lillejenta mi selv om hun holder på å bli stor.

Siden hun synes jeg er urteit... så ba jeg henne be vennene spørre sine foreldre, om de får lov til dette. Hvis det er bare jeg som sier nei, er det vel fordi jeg er litt mer hønemor da :-)

Skrevet

Er faktisk enig med datteren din. Jeg var da både på lang sykkeltur og badestrand alene da jeg var 12 år.

Skrevet

Har en på snart 13,han fikk lov til å sykle til badestrender og bade i fjor sommer.

Skrevet

Uff, jeg skjønner at du er skeptisk, men på et tidspunkt må man begynne å slippe opp litt. Er begge gode svømmere? Det hadde i hvertfall vært et minimumskrav hos meg. Mine vil ikke få lov til å dra på stranda alene hvis de ikke kan svømme (lenge til det er aktuelt da).

Kanskje du til å beg med kunne kjørt dem på stranda og kommet og hentet dem igjen? Er det selve sykkelturen eller badingen alene du er redd for?

Skrevet

Min jente fikk lov for første gang i fjor. Da var hun 13. Da hadde enkelte av hennes klassekamerater fått lov i flere år.(?) Dette var et populært badested med mange mennesker. Jentene fikk beskjed om å passe på hverandre og ikke bade alene.

Skrevet

Hun svømmer godt, og er såpass skeptisk selv - at jeg tror ikke hun utsetter seg for noe hun ikke klarer. Det er med fare for å høres enda teitere ut, pedofile jeg er redd for... men jeg skjønner jo at jeg må slippe dem ja. De er 4 flotte jenter - og litt småtøffe, så jeg tenker også på at det kan erte på seg eldre gutter feks. Kanskje noen dupper dem og sånt... hehe. Kverna i hodet snurrer fritt som dere skjønner :-/

Men jeg skjønner jo også at jeg må slippe henne litt... har jo gjort det på mange områder, men akkurat denne var litt tyngre å fordøye.

Og ja - jeg kan kjøre dem, og hente dem. Og alle har jo mobil... så hvis vennene får ja, skal jeg foreslå det =)

Gjest thricane
Skrevet

jeg både syklet og svømte uten tilsyn på den tiden, men var aldri alene, men sammen med venner (på samme alder og et par år eldre). men.... jeg er veldig redd for å gjøre det samme med min, siden det desverre er personer i denne byen som ikke er helt trygge. hadde en veldig trist episode for noen år siden, fra der jeg kommer fra. før den personen er bak lås og slå, så forblir jeg hønemor. er heldigvis noen år til jeg må ta den diskusjonen.

ville i hvert fall forlangt en ting.... at hun ikke var alene.

Skrevet

Hun kommer jo ikke til å være alene, så den saken er grei. Tror det egentlig er trygt - men det var nå hvis det verste skulle skje da... og sånn kan man jo ikke tenke hele tiden. Masse rare folk der ute...

Skrevet

Jeg kan si at jeg var i alene på bading når jeg var 12 (med venninne da).

Skrevet

Forstår veldig godt hvordan du har det. Kjekt med mobil da....så lenge de svarer på oppringing:)

Skrevet

Hehe... det var det ja. Hun har ikke begynt med å la være å ta telefonen...men den kommer vel den dagen også :-/

Skrevet

Vet du hva?

På en måte synes jeg det kommer veldig mye an på svømmeferdighetene hennes. Eller om hun er forsiktig nok tatt i betraktning ferdighetene.

Jeg var alene på stranden i 3. klasse. Rett nedenfor huset vel å merke. Lære meg å svømme selv uten at noen så på eller hjalp meg også.

Skrevet

Synes du er streng ja :)

Selv bodde vi i havet fra vi var små. Hehe

Skrevet

Ja, nå synes jeg du er litt kjip :0)

Skrevet

Hmmmm - jeg har også en på 12 - han kommer ikke til å få lov til å dra å bade alene i år heller............

Skrevet

Min tiåring får dra på stranda alene, dvs alene sammen med venninner. Hun er ikke av typen som gjør noe overilt, men selvsagt kan ting skje..

Da jeg var på samme alder gjorde jeg det samme. Vi passet på hverandre, de som svømte bra tok seg av de andre, og de som ikke svømte så bra la ikke i vei på langtur med luftmadrass...

Skrevet

skjønner at du er skeptisk, til det å sende ei 112 år gml jente alene, og ja.. verden foranrer seg.. det er ikke som da jeg var 12.. eller?? pedofile er mere i søkelyset nå, enn før, tror du det ikke fantes pedofile før??? jeg ble missbrukt som lita jente, og det var ikke på ei badestrand, mange av mine venniner er missbrukte, som barn.. men, hva skal vi gjøre? låse barna inne resten av livet, eller skjerme dem mot alt .. da vokser de naive, og blir i allefall lurt.. har ei vennine som er 18 år, hun er blitt så skjermet, at hun egentlig ikke klarer seg alene.. hun gir bort mobil nr, og adressen sin til fremmede menn, som spørr henne.. for hun vil jo ikke være uhøflig... nei.. la ungene forstå hva som er der ute, og lær dem hvordan de skal komme seg unna ubehagelig situasjoner.. det er nok det beste tror jeg :o) men, det er jo bare min mening..

Skrevet

Tror jeg ville sett ann svømmeferdighetene hennes og så kommer det jo ann på hvordan hun er som person,om hun klarer og passe tiden og er oppmerksom osv (hvis du skjønner)

Jeg hadde aldri sendt en 12 åring på stranden uten mobil hvertfall,og jeg hadde nok ringt ganske ofte,kanskje kjørt og hentet sånn for sikkerhets skyld..

:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...