Gjest Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Har nå satt opp ei liste over ting jeg skal ta med, men kan dere ikke se om det er noe som mangler? Bleier - da det er så dyrt i Norge har jeg hørt Våtservietter - fordi det er vanskelig å få tak i uparfymerte Av vinterklær har jeg pakket ned en parkas, ullstilongs, ullvotter og et par luer. Tenkte også på å ta med meg et par soveposer, kan jeg pakke de ned i vogna jeg skal sende? Og tror dere de behandler vogna bra på flyplassen i Norge? Solkrem - siden det er lite sol i Norge så bør jeg vel kjøpe det før jeg drar da merkene der neppe kan være veldig gode. Og kan jeg ta med bilstolen inn på lokalbussen? Skal kjøre 15 minutter med den, og trafikken i Norge er jo forferdelig. Hva gjør dere om det er under 15 grader - KAN gojenta mi være ute og leke? Eller blir det for kaldt? Og ja, flaskevann får jeg vel kjøpt der? Springvannet skal jo ikke være bra? Frukt har jeg tenkt å hamstre med da den er latterlig dårlig i Norge har jeg hørt. Det samme med middagsglass, da de er MYE mindre i Norge enn i utlandet. ER det noe mer jeg har glemt?
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Det ser bra ut, men tror kanskje du skulle hatt med deg lammeskinn, voksipose og vinterdress også. Da kanskje jenta di kan være ute...
Gjest irismor Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 At du tør å komme hit. Frykten for å fryse i hjel vil vel ta deg før økonomien og den dårlige maten.
Prins&Prinsessa Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Hva??? Hvor reiser du fra? Har du aldri vært her eller??
Expat Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Ja, middagsglass er veldig lurt å ta med, for de nestle og småtrollglassene de har i norge smaker hy og gamle sokker. Milupa og slikt er mye bedre og billigere! Og så er du sikker på at du får økologisk dyrket mat til barnet ditt, for det får du jo ikke i Norge. Samma med frukten. Helt umulig å få økologisk. På gardermoen får du ikke ha med deg vogna inn bak sikkerhetssjekken forresten, det er litt uvant. Blir mye mer skader når man må sjekke den inn der.
mto2 Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Ja, det er det. Medisiner. Hostesaft, smertestillande, koltablettar og vitaminer. Veit jo aldri kor langt det er til næraste apotek, og dessutan kan jo medisinane der innehalde skumle ting.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Kuldekrem? Drit i solkremen,ta med en stor tube kuldekrem i stede. Vindstopper lue,votter og kanskje en finladshette? Reinsdyr sko,med ekstra foring? varmeflaske? Pass på og fylle den med kokt falskevann så er du på den sikre siden... Kuldemaske-sånn som dekker hel trynet,best og være på den sikre siden:) Skjerf,hals og parkas i ekte skinn,det blir lekker og skal nok holde kulda ute.. Mat og bleier samt våtservietter er nok lurt og ta med ja,kanskje en primus også? Sånn i tilfelle kulda sluker all strømmen? da får du hvertfall varma maten.. Kanskje lurt og bli hjemme? tror det er tryggest,så blir dere hvertfall ikke spist opp av en isbjørn.. hehe
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #9 Skrevet 1. juni 2007 Å reise på ferie til norge er vel ikke noe man kaller ironi,... Noen ganger skjemmes jeg virkelig av å være norsk. Det hele starter på flyplassen...sukk...men ok nok om det nå til dine tips. Våtservietter MÅ du ha med....GLEM IKKE myggnetting....for kommer du uten det er du en dårlig mor asså. Huff og huff... Ellers kan jeg ikke komme på noe mere...er ikke helt på G idag HOHO tror du har fått med deg det viktigste hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå