Gå til innhold

Dette med å bli satt i gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har opplevd det og som kan fortelle litt om hvordan det går til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forskjellige måter å gjøre det på, oftest får man modningspille først, slik at mormunnen begynner å åpne seg, så er det mange steder de tar vannet, og setter ikke veene igang av seg selv da, så får man riestimulerende drypp..

Skrevet

Jeg ble satt i gang sist fordi vannet var gått to dager i forveien og ingenting mer skjedde, ingen rier. Kom på sykehuset torsdags morning. Hadde ingen modning eller noe. Fkk i tolvtiden en eller to modningspiller opp i sjeden. Jordmor glemte å gi meg beskjed om å ligge i ro i to timer med disse pillene slik at de fikk virke så dermed skjedde det ingenting for jeg var jo å valset rundt. Fikk ny pille i firetiden, denne gangen lå jeg i ro og etter to timer startet riene. de ble vonde ganske fort. Det var mangen på føden så fikk ikke fødestue før om lenge. Gikk rundt i gangen med preikestol. Jordmor lovet meg badekar som gulerot om en stund. Fikk vel det i seks sju tiden. men det hjalp ingenting hadde bare dritvondt. Spurte om epidural men legen var opptatt med keisersnitt så jeg fikk ikke før kl 09.30. Da var det som å komme til himmelen. Poden kom ut halv fem om natten etter en time og 20 min med pressing. Synest det hele var helt forferdlig vondt og husker jeg tenkte at dette går jo ikke an å glemme. men har nå termin igjen om 2 dager gitt;)

Skrevet

eg bei skreve inn på sjukehuset 15 over termin fekk då gel ( e de de samme som modningspille?) men den hjalp ikkje.. dagen ette på kl 13.00 fekk eg drypp.. dei tok vatne mitt i 16.00 tida å guten kom 22.25 etter 20 min me press rier..

trur de e veldi stor forskjell frå plass til plass..

håpe eg ikkje går over tida dinne gang..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...