Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Må jeg ha med noe mere??noe jeg bør gjøre anderledes??? Er søknad på barnehage assistent 60% stilling. XXXX XXXXXX XXXXXXXXX 106b XXX XXXXXXX XXXXXXXXXX 01.06.2007 XXXXX barnehage XXXXXXX 76 1614 XXXXXXXX Søknad Jeg leste annonsen deres i XXXXXXX blad, og tenkte med en gang, at dette er jobben jeg ønsker meg. Jeg er en blid og positiv jente på 26år, samboer med XXX og sammen har vi XXXXXX på 2år. Jeg jobber nå i XXXX XXXX, og har jobbet innenfor klær og mote i snart 8år.Men arbeidslivet i kjøpesenter med lange kvelder og ubekvemte arbeids tider passer dårlig sammen med livet som småbarnsfamilie. Jeg er også ganske lei denne bransjen og ønsker meg veldig noe helt annet og gjøre, da jeg så denne annonsen tenkte jeg at dette kan bli min mulighet. Jeg er en jente med masse pågangsmot, som stortrives sammen med barn, uteliv og ikke minst lek og moro. Jeg ønsker sterkt og bytte “beite” innen arbeidslivet, så skulle denne søknaden fatte interesse så kommer jeg gjerne til intervju. Jeg kan forøvrig begynne fra 1aug. Mvh XXXXXX XXXXXXXX
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2007 Ikke noe mere jeg bør ha med??? Har jo ikke jobbet i bhg før,så vet liksom ikke hva jeg skal komme med hihihi
snirkeline Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Ikke som jeg kommer på iallfall,syns det var kjempefint som det er:-)
Hmmmmmm Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Ikke noen expert på søknader men kan ge deg litt tips... Istellet før "og tenkte med en gang, at dette er jobben jeg ønsker meg." Så skriv "og ønsker med dette å vise min interesse for stillingen. " Å på sluttet kan du skrive (bare ett exempel) "Jeg håper på muligheten for å presentere meg selv i et personlig intervju. Hvis dere har spørsmål, kan jeg kontaktes på e-post [email protected], eller på mobiltelefonen xxxxxxxx eller på telefon xxxxxxxx Ditt navn å underskrift å skriv litte mer om deg og ditt forhållande til barn og ikke så mye på hvorfor du er lei av jobben din,låter veldig negativit ner du skriver det, Fikk selv høre ner jeg skrev søknader att ikke ha så mye negativt med uten positive ting og gjøre den så personlig å intressant som muligt. Og hvorfor du vil ha jobben..
prekæs Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Helt ærlig og ikke vondt ment. Dropp det med lange kvelder og ubekveme arbeidstider så lenge det ikke er relevant til jobben. Kan få deg til å virke litt lite tilpasningsdyktig. Regner med at barnehagen har vanlige åpningstider så da trenger du ikke nevne det.
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. juni 2007 takk for tips,uff får ikke samlet ned de viktigste jeg asså..gidder noen hjelpe med en mal?? sletta sikkert 40 søknader og begynt på nytt nå hehehe
Plug in babies Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 Har hørt at privatliv, som f.eks barn og samboer ikke hører med i en jobbsøknad, og at man egentlig bare skal nevne det dersom det kommer opp på intervju. Ikke alle arb.givere ser på barn og familieliv som en fordel... Jeg skrev ihvertfall ikke noe om det på min søknad. Og du burde kanskje ikke skrive at du er "lei av bransjen", men heller at du er klar for litt forandring.
Plug in babies Skrevet 1. juni 2007 #9 Skrevet 1. juni 2007 Der kan du se...leste jo ikke at det var til bhg, så da er vel barn relevant erfaring, men kanskje ikke samboer?
Hmmmmmm Skrevet 1. juni 2007 #10 Skrevet 1. juni 2007 Om du går in på nav så har di maller du kan se på http://www.nav.no/page?id=805309357 eller adecco http://www.adecco.no/JobbOgKarriere/TipsTilJobbsokere/Soknad/Soknad.aspx
"Frostpinnen" Skrevet 1. juni 2007 #11 Skrevet 1. juni 2007 Jeg ville ikke tatt med :Jeg er også ganske lei denne bransjen og ønsker meg veldig noe helt annet og gjøre, Syns du virker negativ, ville heller skrevet at jeg har trivdes godt med dette men ønsker meg nå noe annet eller noe i den duren...
A4 Husmor.... Skrevet 1. juni 2007 #12 Skrevet 1. juni 2007 Vet ikke om du synes den er bedre, men jeg fikk øvet meg på søknader --------------------------- Jeg så deres annonse i xxx blad og fikk umiddelbart lyst til å søke på stillingen som xxxx. For meg er dette drømme jobben ettersom jeg har villet jobbet med barn over lengre tid. Jeg håper å kunne tilføre deres barnehage mye positivt gjennom å ha mye pågangsmot samtidig som jeg stortrives sammen med barn, uteliv og ikke minst lek og moro. For tiden jobber jeg i xxx hvor jeg har en oppsigelsetid på xxx mnd. Jeg har jobbet innenfor klær og mote i snart 8 år. Nå føler jeg derimot at tiden er inne for nye utfordringer. Ønsker å forlate arbeidslivet i kjøpesenter med lange kvelder og ubekvemte arbeids tider som ikke er lett å kombinere med livet som småbarnsfamilie. Jeg ønsker sterkt nye utfordringer innen arbeidslivet, så skulle denne søknaden fatte interesse så stiller jeg gjerne til intervju. Mvh XXX
prekæs Skrevet 1. juni 2007 #13 Skrevet 1. juni 2007 La være å nevne det du er lei av og fokuser på positive ting. Få gjerne med at du har ordnede barnepassforhold etc.
Blue Lady Skrevet 1. juni 2007 #14 Skrevet 1. juni 2007 Bare en liten ting, er ikke uteliv å gå på byen på kveldene? ville sagt friluftsliv jeg )
kona til Pondus Skrevet 1. juni 2007 #15 Skrevet 1. juni 2007 Jeg ville prøvd å få frem litt mer hvorfor de skal velge akkurat deg. Hvilke kvalifikasjoner er det som gjør atd e skal velge deg og ingen andre? Her kan du dra frem egenskaper og interesser. Ellers så ser jeg at søknaden din bærer preg av lange setninger og lite luft mellom lilnjene. Skriv korte setninger. Fortell om kun en ting hver setning. Og så ville jeg kuttet ned på "syting" over der du er. Hva kan du ta fra din erfaring som hadde vært en fordel å ta med i den nye jobben? Feks har du gjerne utviklet god tålmodighet? Du er flink til å ta avgjørelser? Omgås ulike typer mennesker? Kan jo være greit i forhold til samtale med barnas foreldre.. Ehm.. Var ikke meningen å være såå kritisk. -Sier kun for å hjelpe:) Lykke til!
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #17 Skrevet 1. juni 2007 Linn XXXXXXXXX XXXXXXXXX 106b 0000 XXXXXXXXX 12345678 01.06.07 XXXXX barnehage XXXXXX76 0000 XXXXXX Søknad Jeg så deres annonse i XXXXXX-blad og fikk umiddelbart lyst til å søke på stillingen som Barnehageassistent. Jeg er en jente på 26år, samboer med XXX og sammen har vi XXXXpå 2år. For tiden jobber jeg på xxxxx i xxxxxx. Jeg har jobbet innenfor klær og mote i snart 8 år.,men føler nå at tiden er inne for nye utfordringer. Ønsker å forlate arbeidslivet i kjøpesenter med lange kvelder og ubekvemte arbeidstider som ikke er lett å kombinere med livet som småbarnsfamilie. Jeg følet at de faringene jeg har fått med fra butikklivet er mange. Tålmodighet, rettferdighet, ta viktige avgjørelser, og ikke minst det og omgås mange forskjellige mennesker. For meg er dette drømme jobben ettersom jeg har villet jobbet med barn over lengre tid. Jeg håper å kunne tilføre deres barnehage mye positivt gjennom å ha mye pågangsmot samtidig som jeg stortrives sammen med barn, friluftsliv og ikke minst lek og moro Jeg ønsker sterkt nye utfordringer innen arbeidslivet, så skulle denne søknaden fatte interesse så stiller jeg gjerne til intervju. Jeg kan begynne 1august. Mvh XXXXXXXXXX dette ble det endelige resultatet... Takk alle sammen;) Ehhmmmm håper denne er bedre..er helt tom jeg nå..hehehehehehe
Megogminlille Skrevet 1. juni 2007 #18 Skrevet 1. juni 2007 hei hei! Kjempe fin søknad,men ikke for å være pirkete; du skal ikke skrive navnet til den du er samboer med, det har ingenting med søknaden å gjøre, egentlig ikke navnet til ditt barn heller. Dette ville jeg heller skrevet: Jeg er en jente på 26 år, bosatt på xxx sammen med min samboer og barn på to år. Håper du ikke tar dette på feil måte;-)
kona til Pondus Skrevet 1. juni 2007 #19 Skrevet 1. juni 2007 Dette var forbedringer! Ehm.. jeg håper du ikke tar dette ille opp... men jeg har pyntet litt til.... *uff, jeg er ikke go* Søknad på stilling som barnehageassisten I følge XXXX-blad søker dere barnehadeassisten i "Regnbuen bhg". Jeg søker med dette denne stillingen. Jeg er en jente på 26år som for tiden jobber på xxxxx i xxxxxx. Jeg har jobbet innenfor klær og mote i snart 8 år, men føler nå at tiden er inne for nye utfordringer. Gjennom mitt arbeid har jeg fått styrket mine egenskaper til å ta viktige avgjørelser. Ved å møte ulike mennesker med forskjellige behov har jeg også fått økt tålmodighet. Dette anser jeg som en fordel når en kan komme opp i situasjoner med "krevende barn" (kanskje et annet ord?). Videre har min erfaring innenfor butikkjobbingen gitt meg god rettferdighetsevne. Av annen erfaring kan jeg nevne at av den grunn jeg selv er mor til en gutt på 2år har jeg kunnet fått oppleve barns reaksjonsmønster på nært hold. Jeg vet hvilke utfordringer en kan komme opp i. bla bla bla For meg er muligheten for å jobbe i deres barnehage drømmejobben. Jeg har alltid villet jobbet med barn. Jeg håper å kunne tilføre deres barnehage mye positivt. Jeg har mye pågangsmot. Generelt så stortrives jeg sammen med barn, setter stor pris på friluftsliv og ikke minst lek og moro. Er det noe ytterligere dere lurer på så møter jeg gjerne til intervju. Jeg kan også møtes på tlf 0000000. Jeg kan begynne 1august.(Kanskje heller først si dette på et evt intervju?) Mvh XXXXXXXXXX
Salsa Skrevet 1. juni 2007 #20 Skrevet 1. juni 2007 Du har fått mange gode tips som jeg slenger meg på. Bare en liten filleting til slutt: "...så skulle denne søknaden fatte interesse....". Det er ikke søknaden som fatter interesse - det er den som leser den. Ville heller skrevet "...så hvis min søknad virker interessant for dere...." eller noe i den duren. Det er jo den som leser søknaden som skal "fatte interesse for"...hvis du skjønner hva jeg mener?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå