tvilling73, 05/07 Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Vi har ei jente som er 19,5 mnd i august. Vi søkte på en bhg som ligger 5 min gåavstand fra oss men fikk ikke den i første omgang. I mellomtiden kom det tilbud fra en helt ny bhg som barnebygg.no skal bygge her. 10 min å kjøre - minst. Vi søkte, fikk plass 60% som ønsket, og skrev kontrakt som er bindene for 3 mnd. Fra januar 08. For en ukes tid siden ringte de fra den andre bhg at vi hadde fått plass 60 % der også.. Nå er vi i tvil hvilken vi skal velge. Den nye blir jo bygget i høst, har 5 avdelinger med plass til 90 barn. Vet at det så langt var 19 unger under 3 år som hadde fått plass. Pga at bhg er åpen i 11 timer hver dag får vi ikke kontantstøtte.. dessuten er det 9t dag 3 dager i uka, det trenger vi ikke. I den gml bhg er det 8 unger på hennes avdeling, folkene har jobba lenge i lag, de har rutinene, vi får like mye i kontantstøtte som bhg koster. Der søkte vi bare om 6,15t 3 dager i uka og fikk det. Det er kort vei. Vi får en liten i oktober så kan bare trille henne i bhg. Vi har jo kontrakt med den nye og må sannsynligvis betale 3 mnd fra januar. Tenker også litt på at det kan være bra for henne og ha begynt i bhg før nestemann kommer så hun har "sitt eget" utenom hjemmet.. Noen som har synspunkt?
tvilling73, 05/07 Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2007 Det var lika kort og konsist så mitt va langt og dårlig forklart :-) Takk for svar!
Espoir Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Hehe, den gamle fordi: - Den nye kan få oppstart/innkjøringsproblemer. Mangler rutiner, er ikke innarbeidet osv. Den gamle har alt på gang allerede. - Bedre med små barnehager: bedre oversikt over forholdene, blir bedre kjent med barn/ansatte, føles tryggere for barnet - Den gamle er nærmere, det er en stor fordel for dere, spesielt hvis dere skal få en baby til. Og så er det bra for miljøet: mindre co2-utslipp.
tvilling73, 05/07 Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. juni 2007 Takk for svar :-) Det måtte avgjøres i dag så nå e maen sendt til den gamle barnehagen som ligger nærmest oss med positivt svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå