Gå til innhold

Ny ellere gammel barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei jente som er 19,5 mnd i august. Vi søkte på en bhg som ligger 5 min gåavstand fra oss men fikk ikke den i første omgang. I mellomtiden kom det tilbud fra en helt ny bhg som barnebygg.no skal bygge her. 10 min å kjøre - minst. Vi søkte, fikk plass 60% som ønsket, og skrev kontrakt som er bindene for 3 mnd. Fra januar 08.

For en ukes tid siden ringte de fra den andre bhg at vi hadde fått plass 60 % der også..

Nå er vi i tvil hvilken vi skal velge. Den nye blir jo bygget i høst, har 5 avdelinger med plass til 90 barn. Vet at det så langt var 19 unger under 3 år som hadde fått plass. Pga at bhg er åpen i 11 timer hver dag får vi ikke kontantstøtte.. dessuten er det 9t dag 3 dager i uka, det trenger vi ikke.

I den gml bhg er det 8 unger på hennes avdeling, folkene har jobba lenge i lag, de har rutinene, vi får like mye i kontantstøtte som bhg koster. Der søkte vi bare om 6,15t 3 dager i uka og fikk det. Det er kort vei. Vi får en liten i oktober så kan bare trille henne i bhg.

Vi har jo kontrakt med den nye og må sannsynligvis betale 3 mnd fra januar.

Tenker også litt på at det kan være bra for henne og ha begynt i bhg før nestemann kommer så hun har "sitt eget" utenom hjemmet..

Noen som har synspunkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var lika kort og konsist så mitt va langt og dårlig forklart :-)

Takk for svar!

Skrevet

Den nærmeste.

Skrevet

Hehe, den gamle fordi:

- Den nye kan få oppstart/innkjøringsproblemer. Mangler rutiner, er ikke innarbeidet osv. Den gamle har alt på gang allerede.

- Bedre med små barnehager: bedre oversikt over forholdene, blir bedre kjent med barn/ansatte, føles tryggere for barnet

- Den gamle er nærmere, det er en stor fordel for dere, spesielt hvis dere skal få en baby til. Og så er det bra for miljøet: mindre co2-utslipp.

Skrevet

Den nærmeste av praktiske grunner.

Skrevet

Takk for svar :-)

Det måtte avgjøres i dag så nå e maen sendt til den gamle barnehagen som ligger nærmest oss med positivt svar.

Skrevet

Den gamle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...