Gå til innhold

Har folk virkelig så liten tro på egne evner at..

Anbefalte innlegg

Skrevet

de ikke tror de klarer å stimulere en 1-1,5-åring hjemme? Når folk bruker dette argumentet for å sende en liten tass i bhg (altså ikke de som må pga økonomi, studier o.l), da lurer jeg på hvordan disse menneskene er som kollegaer og partnere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ha noe med at mor ikke føler seg stimulert.. :)

Skrevet

Jepp, tror jeg også. Kjekt å komme med alskens skvip om pedagogisk opplegg for den lille da. Får de dårlig smavittighet av å si at de begynner å jobbe for sin egen del...?

Skrevet

Fælt å si det... men tror ikke jeg bommer når jeg sier at enkelte bruker ungene som et argument for selv å gå hjemme. Altså: Ikke av hensyn til ungene, men mest av hensyn til seg selv. Er jo veldig behagelig, da.

Skrevet

Hadde vel kanskje ikke sendt mini i barnehage selv når han var så liten,hvis ikke jeg måtte.

Syns det blir noe annet når de nærmer seg treårsalder.Da hadde jeg mine to eldste i korttidsbarneh.,for at de skulle få vært litt mer sammen med andre unger.Ikke så mye barn rett i nærheten av hvor vi bor

Skrevet

Jeg for min del er skuffet over den usolidariske holdningen blandt mødre. Får helt vondt i magen når noen kamuflerer sin egen giddelyst med pedagogisk piss om at barnet trenger taktil stimulans! Går det ikke ann å si til andre mødre at vi er slitne eller trenger andre impulser?

Skrevet

Og jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å bringe opp dette tema hele tiden. Om noen velger å sende barna i bhg, er vel deres sak. Det er deres tap om dem går glipp av noe, ikke dere som drive å diskutere her.

Skrevet

Og hvis alle skulle hatt samme holdning som deg, anonym09.56, kunne vi bare satt oss i hver vår krok, lukket øynene og holdt oss for ørene. Kranglesiden ville iallfallvære en saga blott!

Alle velger det som de synes er rett for seg og sitt barn, det var ikke det som var poenget!

Den dagen man ikke skal få diskutere hva man vil, da har vi et langt større problem. Tror man blir klokere av å utveksle meninger og å diskutere.

Skrevet

Vel... ungene kan vel brukes som argument i begge "leire". Er man lat, så er man lat, enten man jobber hjemme eller ute.

Skrevet

Mulig du er inne på noe, men jobber man ute så har man jobb hjemme i tillegg. Dvs dobbelt så mye jobb.

Skrevet

Jeg er skikkelig glad for at vi har valgt barnehage.....som sagt i et annet innlegg i dag..........er også glad for drahjelpen på de pedagogiske tingene. Ser ikke noe galt i det. Har ikke liten tro på min egen evne for det. Men for mitt vedkommende. Ja takk, begge deler.

Men valgt å valgt barnehge...... skulle gjerne gått hjemme med gutten min til over sommeren jeg. Men vi lever av pengene. Men har likevel valgt å jobbe redusert en periode.

Vi hadde sikkert klart oss med mindre penger, men jeg ser også at vi har en mye større mulighet til å gjøre ting for og med gutten vår som vi hadde måttet sette til side hvis jeg gikk hjemme.

Kan ikke se at han tar skade av å gå i barnehagen et par dager i uka. Snarere tvert i mot.

Det var mine argumenter for barnehage!

Så får hver og en gjøre som de mener er best for sine barn. Alt med måte vil jeg påstå.

Skrevet

kan ikke du si noe annet.....? Begynner å bli kjedelig å høre: hvis alle var som deg, så ville alle sitte i hver sin krok...bla...bla...bla

Begynner å bli kjedelig!

Skrevet

Kanskje. Er hjemme i perm med min første, så jeg har ikke så mye erfaring med dobbeltarbeid enda, men jeg KREVER at husarbeidet skal deles når jeg skal tilbake på jobb (ute). Dvs at dobbelt så mye jobb blir det ikke her i gården i alle fall :)

Nå er alt som har med hus, mat og krabaten mitt ansvar, det er ikke aktuelt om tre mnd!

Dessuten tror jeg at når man har vært ute en hel dag og jobbet, klarer man ikke å legge like mye energi i lek og vask når man endelig er hjemme. Men hva vet jeg, ta opp temaet om tre mnd igjen ;)

Skrevet

For en gangs skyld foretar de da forsåvidt en edruelig vurdering av egen kompetanse. Imidlertid er dette for de fleste et vikarierende argument for de langt mer sjøldyrkende reelle grunnene.

Skrevet

Hvis jeg leser innleggene riktig, så er det vel DU som i størst grad gjentar deg selv her...? Har forstått at det begynner å bli KJEDELIG! Hvis det var det klokeste svaret du hadde å komme med så er nok bhg det lureste for ditt barn, ja!

Skrevet

lurer på hvordan du klarer å linke kolleager og partnere til barenoppdragelse/stimuli?

Skrevet

Som jeg skulle sagt det selv, luter'n! :)

Skrevet

Bare lurte på hva du mente. Jeg er ikke HI:)

Skrevet

Mente vel noe sånt som at hvis man ikke klarer å stimulere/underholde/oppdra (kall det hva du vil) en liten tass på 1,5 år, så har man vel ikke så mye oppi toppen i fht å føre en stimulerende diskusjon med en som har en smule større hjernekapasitet. See? :)

Er forøvrig enig med deg; alt med måte. Er ikke mot bhg, bare undrer meg over folks motiver og argumentasjon for å sende barna dit.

Skrevet

Hvilken rett har du til å dømme dem som velger å la barna sine gå i bhg? beggynner å bli kjedelig å høre det samme tema hele tiden. Man kan diskutere det ut i det uendelige. Og uansett hva du sier, så er det noen som alikevel sende barna sine i bhg. Ikke noe du kan gjøre med det. Ikke har du rett til å dømme dem heller.

Så anonym...eller HI....hvis det er deg.....get a life...finn noe annet å gjøre. Bare fordi barnet ditt ikke fikk plass i bhg, så trenger du ikke å være bittert på dem som fikk plass.

;D

Skrevet

He he he.....fadern....du er jo helt skutt i hue du....

"hvis man ikke klarer å stimulere/underholde/oppdra (kall det hva du vil) en liten tass på 1,5 år, så har man vel ikke så mye oppi toppen i fht å føre en stimulerende diskusjon med en som har en smule større hjernekapasitet"

Hvor har du funnet den setningen i det hele tatt? Eller er det bare i din egen hjerne du kan finne en slik setning??

LOL!!!!!!!!!

Skrevet

ok, men må jo ta ting som blir skrevet her med en liten klype salt. ofte når man skriver noe kommer bare en liten del av synspunktet fram.

vil ikke tro at noen mener at de kun sender i barnehage fordi de ikke kan stimulere barnet sitt.....selv om de skriver det. Blir litt som om.....det var det jeg sa, men ikke det jeg mente. See?

Og selv om jeg mener at barnet mitt har det fint i barnehagen. At jeg ser at han har pedagogisk fordel av det så klarer jeg å ha en sivilisert samtale om det meste likevel.

Håper jeg snakker for flertallet:)

Skrevet

Hæh??!! Du har jo misforstått hele poenget! Har barnet mitt i bhg selv, jeg. Det var MOTIVET jeg lurte på i forhold til små barn!

Og et liv har jeg, takk, ellers hadde jeg neppe sittet her.

Les alt fra begynnelsen, og finn på et bedre tema selv hvis det er så kjedelig. Du MÅ ikke lese alle innelgg her, vet du. Men du har kanskje ikke noe bedre fore?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...