Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Stakkars han som tjener 2,5 mill da. Er jo ikke noen tvang å ta ut alle ukene. Kan velge at kona tar ut ulønnet permisjon de månedene hvis de går helt på trynet økonomisk av det, og med en lønn på 2,5 mill bør han ha råd tildet. Og grunnen til at vi bør gå over til Islandsk modell(eller noe i nærheten) er for å unngå slike forskjeller. At mannen tjener 2,5 mill, og kona tjener 250 000. Med mer lik fordeling av permisjon får man mer like muligheter på arbeidsmarkedet. Vi jenter må gi litt for å få litt. Og 12 mnd til far mens mor beholder alle "sine" måneder er ikke realistisk. Noen må betale for dette også,og det betyr mer skatter (og pengene bør uansett brukes på mer barnehager) Arggg!!!!
*bolla pinnsvin* Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Det øyeblikket jeg leste artikkelen på nettet visste jeg at noen her inne kom til å bli provosert over det. Typisk smålige dib'ere. Man har liksom ikke rett til å uttale seg med mindre man har lite penger. Selv om han representerer et ytterpunkt, så kommer han faktisk med et veldig viktig poeng, nemlig at det er nødt til å øke den grensa. sambo tjener over 500.000,- i året og derfor er det jeg som må være hjemme, rett og slett fordi vi taper for mye hvis han skal være det. Så hvis de øker grensa har kanskje flere råd til å dele permisjonen.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Noen må faktisk betale for det, og det betyr mer skatter. Poenget mitt er egentlig ikke grensen på 6G, men at forskjellene er så store nettopp pga at fordelingen av permisjon er som den er. (og min sambo tjener også over 500 000, og jeg tjener 400 000, så er ikke syteinnlegg om at vi har lite) HI
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Hvorfor skal ikke han få lov til å klage? Folk må da få bestemme hva de selv ønsker å gjøre med sin perm og sine liv med sine familier. Håpløst.
*bolla pinnsvin* Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Men hvis de ikke øker grensa, så kommer det til å bli som Steen Jensen sier, nemlig at mange familier ikke har råd. Konsekvensen er jo at mange barn må begynne i barnehage når de er 8 mnd, eller at mor må være hjemme uten lønn. Hvordan i all verden fremmer det likestilling? Og det er i hvert fall ikke til barnas beste! Nei, å tredele permisjonen uten å ha forsøkt andre tiltak er å begynne i feil ende, mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Fordi ett sted må vi begynne for å få likestilling i arbeidsmarkedet. HI
*bolla pinnsvin* Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Men per i dag kan jo folk faktisk fordele 45 uker slik de vil. Den direkte årsaken til at samboeren min ikke tar mer enn det han må er at vi ikke har råd. Altså MÅ de øke grensen hvis de skal ha noen forhåpninger om at far skal være mer hjemme. Slik jeg ser det vil det faktisk være et tiltak som i stor grad fremmer likestilling. Nytter ikke med forsøk på tvang hvis folk ikke får det til å gå rundt økonomisk.
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 Steen Jensen er vel ikke akkurat veiledende for arbeidsmarked og likestilling med tanke på at han er en grunder og ikke vanlig arbeidstaker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå