SOMMER :) Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Leste nettopp en artikkel der Gro Nylander anbefaler å forbrede hjemkomsten. Hun kom også med fem barseltips. Syns de var bra (kanskje særlig for førstegangs) så jeg gjengir dem her. *ha mat i fryseren ekker annen ferdigmat klar til mor og barn kommer hjem. *Sjekk barnet på helsestasjonen tidligere enn den obl. helsekontrollen (6 uker) særlig hvis du har mistanke om at barnet er undervektig. *Ikke vær redd for å be om hjelp fra familie og venner. *Vent med besøk og kafeturer de første ukene. *Ha morsmelkerstatning stående i tilfelle ammingen ikke kommer i gang de første dagene. Det siste rådet fikk jeg faktisk også av helsesøster da jeg pratet med henne for noen dager siden. Hun sa det var bedre å ha en pakke stående enn å måtte reise på en bensinstasjon midt på natta fordi det er krise. Nå skal jeg gå å bake ut den tredoble porsjonen med pizzasnurrer som jeg skal fryse ned... :.)
SOMMER :) Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 1. juni 2007 Ingen som tenker på tiden etter fødsel?? :-)
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Nei egentlig ikke. Tar det som det kommer :-) Har ikke noe mat klar i frysen, jeg vet jeg vil få tid til å lage middag når den lille kommer uansett, men å kjøpe inn mme burde jeg kanskje gjort, for det er greit å ha i hus i tilfelle ja! Det fikk jeg erfare med førstemann "the hard way". Derimot håper jeg på masse besøk den første tiden, er såååååå kjedelig med liten baby om man ikke ser andre mennesker, hadde gått på veggene jeg da, hehe... Håper på masse besøk på barsel også. Har egtntlig bare gjort klart ting til babyen og kjøpt inn bind.
Mammatiltoskatter* spire 2016 Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Joda, der blir noen tanker rundt den tiden! Jeg får se om jeg gidder å fylle opp fryseren, men det med morsmelkerstatning var ingen dum ide!
SOMMER :) Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2007 Men du er jo veldig rutinert da Alva... :-) Det med mme syns jeg og var fint å høre. Vi fikk panikk en fredagskveld 10 min før butikken stengte, pumpet bare ut 2 ml melk... :-( Husker også at det var frustrerende å plutselig ikke får spise mat i fred. Vi hadde grillet hver kveld mens vi ventet på fødselen. Og forventet jo å kunne fortsett med det da vi kom hjem. Men alltid når maten var klar våknet vesla.. :-( Var en liten omstilling det altså. Hehe regner med det går bedre denne gangen... :-)
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Tenkte å bake boller, kanelsnurrer og muffins som jeg fryser ned slik at jeg har noe å servere til gjester...får se om jeg orker å begynne nå i helgen. Middager orker jeg ikke tenke på...har jo en sambo som kan trå til litt også, og så finnes det jo masse halvfabrikata middager man kan kjøpe;) Å kjøpe inn mme er noe jeg har tenkt på, er bare så usikker på hvilke flasker jeg skal velge..men finner vel ut av det;) Har masse familie i umiddelbar nærhet, så nok av hjelp vil jeg nok få enten jeg vil eller ikke vil ha det... Hm, ellers så vet jeg ikke hva jeg skulle ha forberedt jeg..
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Hehe... Slik har det vært her også begge gangene, men det ble liksom lettere med nr 2 likevel sidne jeg var så innstilt på at det kom til å bli slik den første tiden. Synes igrunnen alt var lettere med nr 2, det er noe med at en VET at en takler situasjonen, at ting blir lettere og bedre og at man bare er mer trygg rett og slett på at en klarer jobben som mamma. Så jeg er vel forberedt på å spise mang en kald middag den første tiden ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå