Bambi på slankern Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 huff.. i går kveld fikk jeg meg et kraftig spark i siden, slik at jeg svatt og hoppet til... og så begynte jeg og få vondt nedover høyre foten.. Helt syke smerter... har satt fra meg bilen i dag og tar buss... og i bygda er det ikke verdens beste buss tilbud.... men jeg tørr ikke kjøre lenger,.. har jo ikke kontroll på foten jo.. plutselig bare forsvinner den under meg... Har hatt isjas før, og syns dette minner svært om samme smertene... har to uker igjen til termin.. Noen som har erfaring med dette under svangerskap, og kan si om det kansje kan gå over like plutselig som det kom????
Medicus Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Hvor er smertene lokalisert? For at det skal være en isjassmerte så stråler den ut på baksiden av benet og ned forbi kneet og mot utsiden av foten. Hvis du har fått et slag mot nerven så gir det en skarp smerte i forløpet av nerven. Så lenge det kun er et kortvarig trykk mot nerven som f.eks. ved et slag så bruker det å gå over av seg selv i løpet av noen dager. Hvis du får nedsatt kraft og følelse i benet, så kan det være lurt å ta en prat med legen din. Men som sagt så bruker dette å være ganske "uskyldig", selv om det kan være ganske vondt. Hvis smerten bllir for ille kan du jo lindre den med å ta paracet. Du kan følge pakningsvedlegget.
VinterSol+2 Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 jeg har hatt en del isjassmerter. de kan jo gå både oppover og nedover, i følge legen min. Hadde et par dager der bena forsvant under meg, det var litt guffent, men heldigvis så slapp det. Rådet jeg fikk, var å unngå alt som kunne gi press på nerven, som feks å ligge på ryggen osv. Skal duhvile, legg deg på siden. Og hvil ganske mye, ikke løft for mye etc. utover det, så gjør som medicus over her sier du..
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Kan være bekkenløsning som forårsaker det. Sånn kjenner jeg bla. mine plager, med nettopp isjaslignende smerter. Og jeg merker mer til det, nå når magen blir større. Ble forklart at når magen blir tyngre, så får man en holdningsendring, og man kan få press på nerver. Musklatur som blir stram og vond kan f.eks presse på nerver. Det sa min fysio.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå