Gå til innhold

Konstant full av snør i nesen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan få ut snørret til lillegutt fra nesen?

Hjelper ikke med nesesuger,de er for store og for harde,hele tiden,får ikke lov å bruke q-tip på han,da blir han hysterisk, han er 2år og 2mnd.

Han har nå siden jul hatt konstant full nese hele tiden,enten renner det eller så er det steinehard snør, og klarer vi å pille det ut på en eller annen måte,begynner han å blø neseblod med engang,noe han forsåvidt gjør ofte selv om vi eller han piller seg i nesen.

Hvorfor er han full av snør hele tiden,og hva kan vi gjøre for å få det ut?

Han må puste gjennom munn til tider,han puster veldig tungt når han puster gjennom nesen.

Han har astma i tilegg,vet ikke om det har noe å si da?

Så har han alltid vært et øre,nese,hals barn, har dren i ørene og ofte luftveisinfeksjoner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fastlegen tatt bakterieprøve av gørra?

Skrevet

nei,har ikke snakket med legen om det..burde jeg kanskje gjøre det?

Merket det bare så godt nå siste mnd, konstant "tett" med er fordi det er så mye snø hele tiden..skal jo til ØNH legen nå i midten av mnd,kanskje nevne det for han?

Skrevet

Jeg pleide å bruke, og bruker fortsatt saltvannsoppløsning i nesen før nesesugeren. Sprayer, og maserer nesen forsiktig før jeg bruker pumpen.

Skrevet

ja,men nå er dette skikkelig hard snør, hvertfall nå når det er varmt i været,når det ikke er så hard så er det greit,for da klarer han som regel å blåse ut det meste selv,og vi får uansett tak i resten,men ikke nå når det er så hard,og med en gang vi får alt ut,som som regel tar veldig lang tid og gjøres ytters få ganger i døgne, så begynner han å blø neseblod.

Skrevet

Forøvrig, Kaia har for lenge siden lært å "bestefarsnyte" seg selv. River i og snyter seg. Kanskje dere må øve? Du viser, og sier oioioi seee, og vise om du får noe. Husk å være entusiastisk over hans buser også...

Skrevet

han kan snyte seg,er ikke det som er problemet,han er kjempeflink,men når det er så hard som det er så må det pilles ut, og tro det eller ei, han piller seg ikke i nesen,og gjør han det så liker han ikke busene og blir litt små hysterisk når han får de på fingeren,hadde vært så mye lettere om han pillet seg i nesen, men når vi prøver å pille med papir eller q-tip eller en finger så får ut bittelitt så blir han så sint at vi ikke får lov til mer,og han begynner å blø neseblod.

Skrevet

Hva med hjemmelagde nesedråper (du vet hva jeg vil frem til, ikke si det høyt...), ta en dråpedings du har fra før og rens den med kokende vann først?

Skrevet

jo..tror jeg vet hva du vil frem til....

kan sikkert prøve,skader jo ikke det =)

Men som regel er han like tett til kvelden når vi får ut all snørret,eller så er han like tett dagen etter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...