Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Jeg begynte med støttestrømper til knærne (begynte uke 14), men var hos legen i går fordi blodårene på låret begynte å heve seg skikkelig. Tips fra legen og til alle andre, strømpene som bare går til knærne er ikke helt ok å bruke fordi de kan faktisk gjøre at blodet strømmer dårligere oppover igjen til lårene og videre- derfor anbefales det strømpebukse som støtter og de skal ikke over navlen men presse godt under. De finnes på apoteket hvis ikke så bestiller de. (legens råd). Ville bare si ifra, fordi det er de på apoteket ikke alltid gir de beste råd - utifra hva jeg fikk erfare...støttestrømper til knærne er langt ifra så bra som støttestrømpebukser. Kos dere videre jenter
pussycatdoll Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Hei, Takk for tips. Jeg har derimot hørt at strømpe til kneet er mer enn bra nok. Det e trykket rundt ankelen som er hele poenget. Dermed presses blodet opover. trykket som selve strømpen gir oppover leggen bidrar til at venene ikke 'buler'. Jeg var nemlig innom Medicus Plesner og handlet støttestrømper klasse 2 (kr 575,-!!!!), knestrømper. Der mente de nemlig at disse ville være mer enn gode nok. Kommer kanskje an på hvor ille lårene er, ikke vet jeg. Jeg har små antydninger et par steder på låret, men ellers er det leggene som er ille. Jeg har også kjøpt flere på klasse 1 strømper på Apoteket. disse er ikke så dyre, men dyre nok. Jeg har prøvd meg på lårstømper, men fikk et vanvittig utslett pga silikonene som bruket rundt selve strømpebåndet. Har aldri reagert på dette før. Jeg har jo brukt 'stay ups' (altså vanlig type), uten å få den minste reaksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå