Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Nå går det til helvete jenter...med heile nord europa...Flere som sett på GMN i dag? Jævla atomkraftverket på Kola. Og de udugelige politikerne våre kommer sikkert bare til å bruke noen år på å konstantere at joda...det er fare for at det sprenges. Så kommer de til å bruke noen år på å finne ut om de skal gjøre noe, og så kommer de til å bruke noen år på å finne ut HVA de skal gjøre. Så innen de faktisk FÅR gjort noe (som også tar noen år), så har hele skiten eksplodert, og vi er alle redusert til støv. Akkurat det samme som skjer med miljøet...De har brukt titalls år på å konstantere at joda...klimaendringene ER menneskeskapt (og hvis de ikke var det, skulle vi ikke gjort noe liksom?), Så ser det ut som vi når skal bruke noen år på å komme til en konklusjon på at vi SKAL gjøre noe...men ingen vet hva, og ingen politikere er villige til å gjøre det som trengs for det koster masse penger. Så bare si sayonara folkens.. Var det virkelig DETTE jeg fødte barna mine til....? Eller kommer virkelig den store steinen i 2011, så de vet at da er alt slutt likevel. Føler meg så utrolig maktesløs, jeg skal liksom beskytte barna mine. Men hvordan skal jeg kunne beskytte de mot dette?
smakk Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Hjelp, det var tunge tanker på morrakvisten. Ja, det er skummelt, men er vel fint lite vi kan gjøre med forholdene på Kolahalvøya. Legge press på politikerne er selvsagt en mulighet, men.. Når det gjelder miljøet gjelder vel noe av det samme; still krav til politikerne og ta din del. Ta gode miljøvalg (vær flink med kildesortering, la bilen stå, tenk energisparing osv) og lær barna dine å gjøre det samme. Vi kan dessverre ikke beskytte barna våre mot alt, men det betyr ikke at vi ikke kan prøve. Lær barna å ta vare å¨seg selv, naturen og menneskene rundt seg, så kan vi håpe at neste generasjon vil bli i stand til å snu utviklingen. Jeg har lest at mange barn idag vokser om med en sterk eksistensiell angst, at de frykter jordas undergang i deres levetid. Det viktigste vi kan gjøre for barna våre er vel å ikke resignere, men gi de et håp om og en tro på at vi har en fremtid og at enhver innsats nytter!
to jenter og ett gull i magen Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 blir så engstelig jeg altså når det er sånne nyheter, leste det på vg istad. dumt men nesten så jeg vil slutte å jobbe, bare være sammen med barna mine hele tiden for man vet aldri når dette slår til.
3b@rn Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 ...igjen! Der kom dommedagsvarselet igjen, burde det stått. Hørt om Nostradamus? Den kalde krigen? Nå skal ikke jeg påberope meg all verdens klokskap pga av alder. MEN dommedagsvarsler kommer hele tiden. Og ja - dette er et politikeransvar. Spesielt den saken du nevner innledningsvis, om atomavfallslageret på Kola. Klimaendringene derimot er vår felles sak og ansvar fremover. Jeg har barn som deg og vil gjøre det beste for dem. Vår ansvar blir derfor å stemme frem politikere som presenterer gode og troverdige løsninger. Snaggen her, om jeg kan kalle det det, er jo selvsagt at du selv må bidra. Vårt forbruksmønster må endres. Vi må kaste mindre, kildesortere og i det hele tatt tenke gjennom hva vi selv gjør i hverdagen. Kun på den måten kan vi bidra, og til slutt kanskje snu utviklingen. Og det er samtidig en måte å holde redsel og avmakt i sjakk på. Ha en fortsatt fin dag, all verdens dommedagstrusler til tross!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå